همزمان با تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین؛

آزمایش بالگرد‌های تهاجمی جدید ارتش انگلیس

چهارده مدل از بالگرد‌های آپاچی جدید انگلیس به یک ایستگاه پروازی تحویل داده شدند و مورد آزمایش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بالگردهای آپاچی جدید ارتش انگلیس که می‌توانند ۲۵۶ هدف احتمالی را به طور همزمان شناسایی کرده و تهدیدات را در عرض چند ثانیه اولویت بندی کنند، در حال انجام پرواز‌های آزمایشی هستند.

جرمی کوین، وزیر تدارکات دفاعی انگلیس در خصوص آماده سازی این بالگرد‌ها گفت: «شکی نیست که این بالگرد‌های آپاچی به ارتش کمک خواهند کرد تا توانایی‌های نبرد خود را در عملیات‌های آینده حفظ کنند.»

به گزارش اسکای نیوز، چهارده بالگرد تهاجمی جدید به ایستگاه واتیشم تحویل داده شد و ۳۶ مدل دیگر نیز تا تابستان ۲۰۲۴ تحویل داده خواهند شد. این بالگرد‌ها با حداکثر سرعت ۱۸۶ مایل در ساعت، می‌توانند اهداف را تا برد ۱۰ مایلی شناسایی کند.

بالگرد‌های آپاچی AH-۶۴E که مورد آزمایش قرار گرفتند، جایگزین آپاچی AH Mark ۱ خواهند شد که در سال ۲۰۲۴ از خدمت خارج می‌شود.

به منظور پشتیبانی و حفظ ناوگان هوایی انگلیس، قراردادی ۲۰ ساله با بوئینگ دیفنس به امضا رسیده است. اولین دوره این قرارداد تا جولای ۲۰۲۵ و با تایید ۲۸۷ میلیون پوند ادامه دارد که قرار است بیش از ۲۰۰ شغل در انگلیس ایجاد کند؛ از جمله ۱۶۵ شغل برای مرکز هوانوردی ارتش در میدل والوپ همپشایر و ۴۵ شغل در ایستگاه پروازی واتیشم.

توانایی بالگرد‌های آپاچی از سال ۲۰۰۵ از سوی ارتش انگلیس مورد آزمایش قرار گرفت و از این بالگرد‌های تهاجمی در عراق، افغانستان و لیبی استفاده شده است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به تنش در روابط روسیه و غرب در موضوع اوکراین، گفت: «ما در کنار اوکراین خواهیم بود و روسیه باید تشدید تنش را کاهش دهد.»

علاوه بر ارتش انگلیس، ارتش آمریکا نیز از بالگرد‌های تهاجی آپاچی استفاده می‌کند. تولید این بالگرد تحت مجوز آگوستاوستلند آپاچی در انگلیس انجام می‌شود. بالگرد‌های آپاچی آمریکا در مناقشاتی در پاناما، خلیج فارس، کوزوو، افغانستان و عراق شرکت داشته‌اند. رژیم صهیونیستی نیز از آپاچی‌های خود در حملات به لبنان و نوار غزه استفاده کرده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار