بوریس جانسون منفورترین مقام سیاسی دنیا شد

بر اساس نظرسنجی جدید مورنینگ کنسالت، نخست وزیر انگلیس با کسب رتبه منفی ۴۳ به عنوان منفورترین مقام سیاسی دنیا معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - تنها ۲۶ درصد از جمعیت مورد بررسی در انگلیس مدیریت جانسون را تأیید کردند و ۶۹ درصد از مردم به عملکرد نخست وزیر محافظه کار اعتماد ندارند. محبوبیت جانسون که در حال حاضر منفی ۴۳ است، در پایین‌ترین سطح خود از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نخست‌وزیر انگلیس در حال حاضر با واکنش مخالفان طرفداران حزب خود روبروست. حضور جانسون، همسرش و حدود ۲۰ دولتمرد انگلیسی در مهمانی‌های خیابان داونینگ در بحبوحه‌ی قرنطینه‌های سراسری در این کشور با عصبانیت انگلیسی‌ها همراه شد و موجی از انتقادات را به راه انداخت.

بوریس جانسون تاکید کرده که از نقض قوانین قرنطینه آگاه نبوده و فکر می‌کرده این تجمعات «جلسات کاری» است. با این حال، نمایندگان پارلمان انگلیس معتقدند که نخست وزیر قانون را نقض کرده و به مردم و نمایندگان دروغ گفته است.

با افشاگری‌ها و رو شدن اسناد تازه درباره نقض مقررات کرونایی در دولت انگلیس، فشار‌ها بر نخست وزیر این کشور بیشتر و انتقاد‌ها نیز تند‌تر شده است. کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد شدید از جانسون و درخواست استعفای او گفته بود نخست وزیر در ابتدا گفت جشنی برگزار نشده، کمی بعد که ویدئویی درباره برگزاری مهمانی به رسانه‌ها درز کرد، ابراز ناراحتی کرد. رهبر حزب کارگر انگلیس این اقدام نخست وزیر را مضحک و توهین آمیز خواند.

برخی محافل سیاسی انگلیس معتقدند نخست وزیر این کشور برای انحراف افکار عمومی و بقا در قدرت دست به سلسله اقداماتی زده است؛ از جمله لغو محدودیت‌های کرونایی آنهم در شرایطی که روزانه بیش از صد هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می‌شوند و بیش از سیصد نفر آنان جان می‌بازند.

آخرین باری که محبوبیت جانسون به پایین‌ترین حد خود رسید در سپتامبر ۲۰۲۰ بود. در آن زمان، ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان عملکرد شغلی او را تایید نکردند و فقط ۳۵ درصد عملکرد او را مثبت ارزیابی کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار