اردوغان:

ترکیه خواهان صلح در منطقه است

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تنش روسیه و اوکراین گفت این کشور خواهان برقراری صلح است.

باشگاه خبرنگاران جوان - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه با اشاره به تنش در روابط روسیه و اوکراین گفت ترکیه خواهان برقراری صلح است و امیدوار است که هیچ اتفاق منفی دیگری در منطقه روی ندهد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت اردوغان در کنفرانسی خبری گفت: «امید ما این است که  پوتین و زلنسکی، رؤسای‌جمهور روسیه و اوکراین را در اسرع وقت گردهم بیاوریم و اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها دیداری رو در رو خواهند داشت.»

اردوغان تأکید کرد که هم به سفر خود به اوکراین و هم به سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ترکیه اهمیت زیادی می‌دهد و افزود: «من در ابتدای ماه آینده به اوکراین سفر خواهم کرد.»

پیش از این ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان در یک نشست خبری گفته است: «ترکیه نمی‌خواهد شاهد تقابل نظامی میان روسیه و اوکراین باشد، ولی در عین حال به تمامیت ارضی اوکراین هم احترام می‌گذارد.»

وی تأکید کرد: «برای همین است که ترکیه اصرار دارد که گفت‌وگو در شرایط فعلی بهترین گزینه و ضروری‌ترین راه برای حل اختلافات است. اردوغان با ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلسنکی، رؤسای‌جمهور روسیه و اوکراین در این رابطه در هفته‌های اخیر در تماس بوده است.»

کالین ادامه داد: «رییس جمهور ترکیه از مقامات ارشد روسیه و اوکراین دعوت کرده که به کشور ما سفر کنند و برای حل اختلافات سیاسی با هم گفت‌وگو کنند.»

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه به تیرگی کشیده شد. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند، به قلمرو خود است؛ ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

ادعای حمله روسیه به اوکراین از ماه اکتبر در کانون توجه بین‌المللی قرار گرفته است. غرب، روسیه را به تجمع نظامی در نزدیکی مرز اوکراین متهم و و آن را به اعمال بسته دیگری از تحریم‌ها تهدید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
صلح طلب از اشغال عراق و سوریه بیا بیرون
Canada
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
کی میگوید
اتش بیار معرکه .فتنه و نفاق انداز
با کمک ارتش نیابتی تکفیری .حسابی در لبیی .اذربایجان و سوریه وووو خودی نشان داد
چه عجب .فهمید .صلح خوبه
از یک طرف پهباد به اوکراین میفروشد و بعد میگه جنگ بده
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
واقعا منافق تر ووووو از این رییس جمهور ترکیه سراغ دارید؟؟؟
آخرین اخبار