مقابله چین با پیشنهاد آمریکا برای تحریم کره‌شمالی در سازمان ملل

چند دیپلمات چین از مقابله این کشور با پیشنهاد آمریکا برای تحریم شهروندانی از کره‌شمالی خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک روز پس از آن‌که پیونگ‌یانگ از احتمال از سرگیری آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های دوربُرد خبر داد، دیپلمات‌های چینی از مخالفت این کشور با درخواست آمریکا برای اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ۵ شهروند کره‌شمالی خبر دادند.

طبق گزارش رویترز، این اقدام چین شامگاه امروز (پنج‌شنبه) در آستانه نشست پشت در‌های بسته شورای امنیت سازمان ملل درباره کره‌شمالی انجام شد.

این دومین نشست شورای امنیت در طول یک هفته است که به دلیل آزمایش موشکی کره‌شمالی برگزار شد. آزمایش این هفته چهارمین آزمایش موشکی کره‌شمالی در سال ۲۰۲۲ (سال جاری میلادی) بود.

آمریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی اعمال کرد که به موجب آن ۶ شهروند کره‌شمالی، یک فرد و یک شرکت روسی را در لیست سیاه خود قرار داد و آن‌ها را متهم کرد که کالا‌هایی را برای برنامه‌ها و آزمایش‌های موشکی از روسیه و چین تهیه می‌کنند.

واشنگتن همچنین پیشنهاد کرد که ۵ نفر از این افراد مشمول ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های سازمان ملل شوند؛ این درخواست باید از سوی ۱۵ عضو شورای امنیت در کمیته تحریم‌های کره‌شمالی مورد تأیید قرار می‌گرفت.

اکنون دیپلمات‌های چینی با بیان آن‌که رد پیشنهاد آمریکا از سوی چین این کشور را در «هاله‌ای از ابهام» قرار داده است، افزودند که چین به اعضای شورا گفته است «برای بررسی پیشنهاد تحریم‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد.»

این در حالی است که شب گذشته مقامات پیونگ یانگ اعلام کردند به تقویت نیروی دفاعی خود دربرابر تهدیدات آمریکا ادامه می‌دهند و تمامی فعالیت‌های متوقف شده نظامی خود در گذشته را از سر خواهند گرفت.

کره‌شمالی در هفته‌های اخیر چندین‌بار انواع موشک‌های بالستیک و نیز موشک‌های مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده؛ اقدامی که موجب واکنش سریع و نگرانی مقامات کره جنوبی و آمریکا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار