معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

باید از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه گره‌گشایی کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری از ضرورت گره گشایی از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد حسینی گفت: باید از مشکلات صندوق‌های قرض‌الحسنه گره گشایی کرد و این صندوق‌ها به عنوان سرمایه اجتماعی منشاء خیر هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری  پنجشنبه شب در نشست با مدیران صندوق‌های قرض الحسنه منطقه ترشیز خراسان رضوی گفت: این صندوق‌ها آثار و برکات بسیار دارند و قبل از انقلاب پاتوق مبارزان بوده و اغلب موسسان آن‌ها علیه رژیم ستمشاهی فعالیت می‌کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در سفر ۲ روزه به این منطقه از جاده‌های شادمهر - کاشمر و خلیل‌آباد - بردسکن بازدید کرد و با حضور در بردسکن با نخبگان، فرهیختگان و جمعی از روحانیان منطقه دیدار نمود.

وی ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی ساز و کار خاصی دارد، اما گاه برخی صندوق‌ها سوء استفاده‌هایی کرده و برای مسئولان و دولت مشکل ساز شده اند و در این میان گاه‌تر و خشک با هم سوخته‌اند؛ برای حل مشکل صندوق‌های قرض الحسنه تلاش خواهیم کرد تا ابهامات موجود برطرف شود و کار آن‌ها تسهیل شود.

او گفت: ضروری است مدیران صندوق‌ها ابهامات و مشکلات را اعلام کنند تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود؛ محدود کردن صندوق‌های قرض الحسنه با توجه به شرایط فعلی کشور به صلاح نیست و دولت در شرایط فعلی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات کشور بهره می‌برد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: صندوق‌های قرض الحسنه با کمترین بوروکراسی اداری به مردم وام می‌دهند و اغلب مردم از تسهیلات آن‌ها بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام جواد نیک بین گفت: از ویژگی این صندوق‌ها این است که هیچکدام دچار مشکلات مالی نیستند و کار‌های عالمانه و دقیق انجام می‌دهند و در بردسکن ۲ صندوق حکمت و وحدت، در خلیل آباد یک صندوق و در کاشمر چهار صندوق قرض الحسنه و یک صندوق در روستای قوژد فعالیت دارند.

او گفت: سازمان اقتصاد اسلامی نسبت به پولشویی در صندوق‌ها دستورالعمل‌هایی دارد، اما تاریخچه صندوق‌های قرض‌الحسنه منطقه ترشیز گواه بر پاکدستی و صداقت و نظارت بر اوضاع مالی آن‌ها است لذا انتظار می‌رود برای مشکلات آن‌ها چاره اندیشی شود تا دچار تعطیلی نشوند.

این نماینده مجلس گفت: سازوکار سازمان اقتصاد اسلامی باید مشخص باشد تا اعتبار صندوق‌های قرض الحسنه خدشه دار نشود.

حسینی فردا (جمعه) نیز به شهرستان کوهسرخ سفر خواهد کرد و در ادامه سفر خود برای شرکت در جلسه ویژه‌ای با مدیران عامل و مسئولان صندوق‌های قرض‌الحسنه و دیدار با فرهیختگان، نخبگان و فعالان اقتصادی کاشمر به این شهرستان خواهد رفت.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.