ریاض مالکی:

بایدن برای پیشبرد صلح بسیار کُند حرکت می‌کند

وزیر امور خارجه فلسطین ضمن انتقاد از جو بایدن، از واشنگتن خواست که سیاست غیرقانونی و نابخردانه دولت ترامپ را تغییر دهد و مسیر صلح را هموار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان – وزیر امور خارجه فلسطین از بایدن خواست که تمام سیاست‌های نامطلوب دولت ترامپ را که علیه فلسطینی‌ها بود تغییر دهد و از انجام نشدن این رویه انتقاد کرد.

به گزارش ریپابلیک ورلد، مالکی به شورای امنیت سازمان ملل گفت که پایان تصدی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو امید‌ها را برای هموار کردن مسیر صلح زنده کرده است. به گفته این مقام فلسطینی، با روی کار آمدن بایدن، فلسطینی‌ها فکر کردند که آمریکا می‌تواند موضع رژیم صهیونیستی را به سمت فلسطین سوق دهد، اما این اتفاق نیفتاد.

مالکی تاکید کرد که واشنگتن باید مطمئن شود که رژیم صهیونیستی از سیاست‌های استعماری خود دست برمی‌دارد. به گفته مالکی، زمانی که بایدن با تماس‌های دیپلماتیک، فلسطینی‌ها را در آغوش گرفت، تحسین محتاطانه تحلیلگران خاورمیانه را برانگیخت. ولی دولت بایدن نیز همان عناصر کلیدی سیاست‌های ترامپ را حفظ کرد. مشروعیت بخشی به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی از جمله‌ی این سیاست هاست.

مالکی با اشاره به تسریع شهرک سازی صهیونیست ها، تخریب خانه‌ها و مصادره اراضی فلسطینی ها، از شورای امنیت خواست برای حل مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین و ارائه راه حل، اقدامی فوری انجام دهد.

گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، در واکشن به اظهارات وزیر امور خارجه فلسطین، اتهامات او را «واهی و بی‌اساس» خواند و او را به نادیده گرفتن حملات فلسطینی‌ها در ماه گذشته متهم کرد.

نماینده آمریکا در ماه نوامبر از اراضی اشغالی و کرانه باختری بازدید و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و فلسطین «در یک مارپیچ بی‌اعتمادی محبوس شده‌اند». به گفته  توماس گرینفیلد، برای پیشرفت، هر دو طرف باید از اقدامات یکجانبه‌ای که تنش‌ها را افزایش می‌دهد و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل را تضعیف می‌کند، خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار