افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

پس از آتش سوزی در یک خط لوله انتقال سوخت از عراق به ترکیه نگرانی‌ها در مورد چشم انداز کوتاه مدت عرضه نفت در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان- انتقال نفت از خط لوله کرکوک – جیهان که نفت خام را از شمال عراق به بندر جیهان ترکیه صادر می‌کند پس از یک آتش سوزی از سر گرفته شد.

به گفته خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد امنیتی در عراق در مورد این حادثه گفت: انفجاری که باعث آتش سوزی در این خط لوله شد ناشی از یک انفجار نبوده بلکه سقوط یک دکل برق باعث وقوع آتش سوزی و قطع صادرات نفت عراق شده است. 

با این حال، همه گیری کرونا و همزمان نگرانی ها درباره تشدید تنش ها میان اوکراین و روسیه باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بهای طلای سیاه در بازار جهانی شده است. 

بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۱.۱ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید که این رقم بیشترین میزان از ۱۳ اکتبر ۲۰۱۴ تا به امروز است. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۵۳ سنت افزایش، ۸۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه معامله شد که این رقم نیز بالاترین میزان در هفت سال گذشته است.

تحلیلگران بازار‌های نفتی معتقدند به زودی باید منتظر قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت خام در بازار‌های جهانی بود.

حمله تلافی جویانه نیروهای مردمی یمن به بخشی از فرودگاه ابوظبی و نیز افزایش احتمال نبرد نظامی میان روسیه و اوکراین این روز‌ها سرمایه گذاران بازار انرژی را نسبت به عرضه نفت خام حداقل برای میان مدت به شدت نگران کرده است.

تحلیلگران می‌گویند روند افزایشی قیمت نفت به دلیل شرایط و بحران‌های جهانی از جمله از سرگیری ابتلا به کرونا در کشور‌های جهان ممکن است تا ماه‌ها به حال صعودی باقی بماند و حتی از ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۰ دی ۱۴۰۰
افزایش و کاهش دست خودشان است ، مردم را بازی می دهند
آخرین اخبار