سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی:

بقاع متبرکه باید مکانی برای تربیت نیروی جهادی باشد

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امروز خاکریز مبارزه فرهنگی با دشمن همین بقاع متبرکه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت گنابادی نژاد گفت: امروز خاکریز مبارزه فرهنگی با دشمن بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد و هیئت‌ها هست، بدانیم عرصه تبلیغ خط مقدمی است که اگر ما خالی بگذاریم چه کسانی آن را پر می‌کنند.

 نگاه ما به اهل بیت و ائمه هدی (ع)، زیارت و توسل و امامزادگان این است که عالم و مقدرات عالم به دست این‌ها تنظیم می‌شود، مردم در شادی‌ها و غم هاشان به این مکان‌ها می‌آیند، وقتی دنبال پیروزی و موفقیت هستند می‌آیند و از این آستان مقدس استعانت و کمک می‌گیرند وقتی درد، گرفتاری و مصیبت هم دارند می‌آیند و از همین امامزادگان درخواست شفاعت و شفا می‌جویند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: باید ببینیم و بدانیم که مقابل ما چه کسانی هستند و چه کار‌هایی انجام می‌دهند که ما هم می‌خواهیم در بقاع متبرکه کار فرهنگی انجام دهیم، تا وقتی به این بعد از موضوع توجه نداشته باشیم خیلی نمی‌توانیم قدر و اهمیت این سنگر را دقیق بدانیم.

بقاع متبرکه باید مکانی برای تربیت نیروی جهادی باشد

به گفته او، ما می‌خواهیم برای دین و اهل بیت (ع) خدمت کنیم و در دنیا هم همه می‌خواهند برای دین شان خدمت کنند فقط ما نیستیم، به عنوان مثال واتیکان که مرکز مسیحیت است رادیویی دارد که شبانه روز به ۳۶ زبان دنیا در حال پخش برنامه است و یک رادیو دارد در منطقه جنوب شرق آسیا که به ۲۸ زبان آسیایی برنامه برای ترویج مسیحیت در حال پخش دارد، ۵ هزار مجله و روزنامه دارند که در تیراژ ۲ میلیارد در سال برای ترویج مسیحیت منتشر می‌شود که معلوم می‌شود ما چقدر کار کردیم و باقی چقدر کار کردند.

گنابادی نژاد گفت: گاهی دنبال می‌گردیم که کار فرهنگی را مقایسه کنیم با کار‌های دیگر و به دنبال مسند‌ها و سنگر‌های دیگرهستیم، بهتر است بدانیم که همه این‌ها عرصه خدمت است ولی عرصه تبلیغ خط مقدمی است که اگر ما خالی بگذاریم چه کسانی آن را پر می‌کنند. آنچه که امروز در افغانستان از طالبان می‌بینیم و می‌شنویم با طالبانی که دو دهه قبل آغاز شد خیلی متفاوت است.


بیشتر بخوانید


او گفت: مدارسی که این‌ها برای تبلیغ کار خود ایجاد کردند و کشته‌هایی که در این راه دادند و این حجم کاری که در راستای یک استراتژیک فرهنگی یک مجموعه‌ای در منطقه ما در حال فعالیت است، داعش که در عرصه نظامی نابود شد و ما فقط از بعد نظامی آن را شنیدیم یکبار هم گزارش کار‌های فرهنگی داعش را ببینیم که در کمتر از یک زمان محدود یک ساله توانست از ۵۰ هزار نفر و با یک گزارش دیگر ۲۰۰ هزار نفر از جوانان مسلمان کشور‌های مختلف منطقه آدم استشهادی پیدا کند و آن‌ها را نیروی جهادی و به اعتقاد خودشان شهادت طلب تربیت کند.

او گفت: حاج قاسم سلیمانی کار بزرگی انجام داد که داعش را در میدان نظامی نابود کرد، حالا ما و شما جواب دهیم که آیا در عرصه فرهنگی توانستیم داعش را نابود کنیم یا نه؟ خاکریز مبارزه با داعش در عرصه فرهنگی سوریه و عراق نیست، خاکریز مبارزه فرهنگی با داعش همین بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد و هیئت‌ها هست و همین عرصه‌ها و سنگر‌های فرهنگی که در دست من و شماست برای خدمتگزاری به مردم.

ما اگر بخوابیم دشمن ما نمی‌خوابد‌

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در دنیا ۱۰۰ دانشگاه داریم که در مورد شیعه شناسی کار می‌کنند و فقط در اسرائیل به تنهایی ۸ مرکز شیعه شناسی در حال فعالیت داریم، اگر هر روزی که ما تردید داریم که باید کار فرهنگی انجام دهیم یا نه، همین گزارش فعالیت‌های دشمن را ببینیم و بدانیم که ما اگربخوابیم دشمن ما نمی‌خوابد. اگر کار فرهنگی توام با اخلاص، طراحی و برنامه ریزی، ابتکار و خلاقیت و تداوم و استمرار همراه نباشد خیلی روی این کار فرهنگی نمی‌شود حساب باز کرد، قطعا منبر و خطابه ارزشمند است و همه ما پای منبر و خطابه بزرگ شدیم و هیچکسی هم مجاز نیست که بخواهد منبر و خطابه را تضعیف یا توهین کند، اما اکنون زمانه‌ای نیست که ما بتوانیم همه مخاطبان مان را با منبر و‌خطابه پیش ببریم، هر یک مرد و یک زن و هر یک کودک دختر و پسری که وارد بقعه متبرکه می‌شود سوژه و موضوع تبلیغی ما است، از افرادی که وارد بقاع متبرکه می‌شوند برای چند نفر توانستیم کار فرهنگی انجام دهیم.

بقاع متبرکه باید مکانی برای تربیت نیروی جهادی باشد

بدنه اصلی مردم را دریابید

او گفت: در کار فرهنگی هم تبرکی و هم جایزه باشد و این موارد باید تقویت هم بشود، اما شما در میدان عمل هستید ببینید، ما در حوزه مسائل مذهبی در حد عموم امروز نیاز داریم، باید آسان، صریح، شفاف و سهل و جذاب باشد و هیچ فرقی بین کودک و نوجوان نداریم، بدنه اصلی مردم را دریابید، مثلا فرد در حرم مطهر امام رضا (ع) در صف نماز جماعت می‌ایستد، اما نمی‌دانند که وضو لازم هست و می‌پرسد وضو چگونه گرفته می‌شود، این‌ها ۱۲ سال در مدارس درس خواندند و در دانشگاه‌ها درس خواندند، تنزل سطح اطلاعات مذهبی در این حد است که باید توجه داشته باشیم و خط مقدمی که باید کار شود همینجا هست.

گنابادی نژاد معتقد است، بچه‌های ما امروز گوشی‌هایی در دست دارند که محتوای آن در صبح و عصر متفاوت است چطور می‌خواهیم بایک محتوا و قالب ثابت کار فرهنگی انجام دهیم که تاثیر گذار هم باشیم، باید دنبال نوآوری و ابتکار و خلاقیت باشیم و بهترین مرجع برای این کار خود مبلغین هستند، گروه‌هایی درست کنید و کار‌های نوآوری و ابتکارانه خود را در مناسبت‌های مختلف به اشتراک بگذارید که همین موارد ممکن است چرخه جریان تبلیغ شما را متحول کند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گف: امروز ما در زمانی مبلغ شدیم که بابت ثانیه‌های عمر ما و ثانیه‌های تبلیغ ما دسته گل‌هایی جان دادند و پرپر شدند تا ما بتوانیم خدمت کنیم اگر چه مسئولیت ما سنگین است، اما فرصت و میدان کار ما عظیم است و اجر و پاداش آن بسیار بالاست.

منبع: فارس

انتهای پیام//ص.ب

برچسب ها: بقاع متبرکه ، مسیحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار