کنفرانس اقتصادی افغانستان با حضور نمایندگان ۶۰ کشور برگزار شد

سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان می‌گوید کشورهای جهان می‌توانند در بخش معادن در افغانستان با اطمینان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شیخ شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان امروز (چهارشنبه) در اولین کنفرانس اقتصادی افغانستان در کابل گفت که ده‌ها معدن کوچک برای استخراج قانونی به سرمایه‌گذاران داخلی واگذار می‌شود و بسیاری از معادن بزرگ که نیاز به سرمایه بیشتر دارد به سرمایه‌گذاران بین‌المللی سپرده خواهد شد تا سرمایه‌گذاری کنند.

شیخ شهاب الدین دلاور گفت که یکی از دستاوردهای کلیدی ما این است که استخراج غیرقانونی معادن متوقف شده و حتی به صفر رسیده است.

همه کشورهای جهان با اطمینان در بخش معادن افغانستان شرکت داشته باشند و سرمایه‌گذاری کنند. 

سخنگویان طالبان می گویند که در کنفرانس اقتصادی امروز نماینده‌های بیست کشور جهان به گونه حضوری و نماینده های چهل کشور به گونه آنلاین اشتراک ورزیدند.

در این کنفرانس، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرای طالبان نیز گفت که افغانستان پس از گذر از مشکلات کنونی، همچنان به کمک های انکشافی نیاز خواهد داشت اما ما باید در مورد کمک‌های انکشافی به شیوه‌ متفاوت‌تری فکر کنیم.

حنفی گفت که شرایط سیاسی و غیرواقعی دونرها قابل قبول نیست. ما هرگز آن پیمان وابستگی اقتصادی را که سبب بحران شود نمی‌خواهیم.

در این کنفرانس مسائل اقتصادی افغانستان و به خصوص چالش‌های سکتور خصوصی و مسائل بانکی به بحث گرفته شده تا راه‌های مناسب برای رفع و حل سایر مشکلات پیدا شود.

پیش از این نیز شهاب‌الدین دلاور گفته بود: افغانستان سرشار از منابع طبیعی است و طالبان در نظر دارد با اجرای پروژه‌های بزرگ، این کشور را به خودکفایی برساند.

انتهای پیام/ ر

 

 

برچسب ها: معادن ، اقتصاد ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.