امداد رسانی به ۵۵۴۲ حادثه دیده در فارس/ امدادرسانی به ۱۰ نفر در اتوبوس گرفتار شده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس از امداد رسانی تیم های عملیاتی به پنج هزار و ۵۴۲ نفر حادثه دیده طی ۵ روز گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهدی خوبیار در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: براثر بارش برف خودرو‌های زیادی به دلیل عدم داشتن وسایل مانند زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن در برف گرفتار شده بودند.

او گفت: در این راستا به ۴۴۱ خودروی گرفتار در برف در جاده‌های استان امدادرسانی شد.

خوبیار با اشاره به سیل و آبگرفتگی، بارش برف و کولاک در شهرستان‌های فارس، گفت: در این زمینه ۱۰۰ خانوار در پایگاه امداد جاده‌ای اسکان اضطراری شدند.

او گفت: در ۹۰ ساعت گذشته (از ۲۴ دی تاکنون) نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس به پنج هزار و ۵۴۲ حادثه‌دیده در قالب یک‌هزار و ۴۱۶ خانوار در سطح استان امدادرسانی داشته است.

خوبیار شهرستان‌های درگیر را ۱۹ شهرستان از جمله رستم، آباده، اقلید، داراب، سپیدان، قیر و کارزین، ممسنی، خرم بید، شیراز، ارسنجان، اوز، خرامه، زرین دشت، فیروزآباد، گراش، لارستان، لامرد، مرودشت، نی‌ریز نام برد.

او گفت: ۱۳۲ تیم عملیاتی در قالب ۴۸۳ نیروی امدادی با بهره‌گیری از ۱۱۸ خودرو برای امدادرسانی به‌کار گرفته شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به حوادث جاده‌ای، آبگرفتگی منازل و امدادرسانی به سرنشینان خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک گفت: در این مدت مذکور ۵۹ واحد خانه تخلیه آب انجام شد.

خوبیار از امدادرسانی به ۱۰ نفر در اتوبوس گرفتار شده در محور کمهر خبر داد و گفت: علاوه بر این ۴۳ والور، ۲۰ چادر، ۲۰۴ تخته موکت، ۱۷۹۵ کیلوگرم نایلون، تعداد ۴۷۸ پتو، ۱۳۶ بسته غذایی توزیع شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال‌احمر به‌صورت شبانه‌روزی برای امدادرسانی از جمله در حوادث جاده‌ای پاسخگو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار