تحریم‌های آمریکا علیه چهار فرد و نهاد مرتبط با حزب الله

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب الله را تحریم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - منابع خبری از اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب الله خبر دادند.

وبگاه خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری این کشور (OFAC) بر سه تسهیل‌کننده مالی مرتبط با حزب الله و شرکت مسافرتی آن‌ها (مستقر در لبنان) خبر داد.

«عادل دیاب، علی محمد داون، جهاد سالم علامه» نام ۳ فرد تحریم شده است و «دارالسلام» نیز نام شرکت آنهاست که تحت تحریم‌های جدید عنوان شده است.

در بخشی از این بیانیه با ادعای آنکه آمریکا در تاریخ ۸ اکتبر ۱۹۹۷ حزب الله را سازمان تروریستی خارجی دانسته و در سال ۲۰۰۱ نیز به عنوان سازمان تروریستی در سطح جهانی شناخته، آمده است: «شبکه گسترده تسهیل‌گران مالی حزب الله به این گروه کمک کرده است تا از منابع مالی لبنان بهره‌برداری کند و از بحران اقتصادی کنونی جان سالم به در ببرد، حزب الله از طریق افرادی مانند کسانی که در فهرست امروز تعیین شده‌اند، به حمایت‌های مادی و مالی از طریق بخش تجاری قانونی دسترسی پیدا می‌کند تا اقدامات تروریستی خود را تأمین مالی کند و تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن نهاد‌های سیاسی لبنان را به ثمر بنشاند.»

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: «فهرست کردن افراد و نهاد‌هایی که در تحریم‌هایی مانند فهرست امروز هستند، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر وزارت خزانه‌داری برای هدف قرار دادن تلاش‌های مداوم حزب‌الله برای بهره‌برداری از بخش مالی جهانی و دور زدن تحریم‌ها است.»

«برایان ای. نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، نیز مدعی شده است: «با این اقدام، خزانه‌داری در حال برهم زدن اقدامات تجاریست که برای فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حزب‌الله وجوه جمع‌آوری و پولشویی می‌کنند. این در حالی است که مردم لبنان با بحران‌های اقتصادی و بشردوستانه روبه‌رو هستند. حزب‌الله مدعی است که از مردم لبنان حمایت می‌کند، اما درست مانند دیگر بازیگران فاسد در لبنان که وزارت خزانه‌داری تعیین کرده است، این گروه نیز از سرمایه‌گذاری‌های تجاری محرمانه و معاملات سیاسی در پشت در‌های بسته سود می‌برد و ثروتی را جمع‌آوری می‌کند که مردم لبنان هرگز نمی‌بینند.»

این تحریم‌های در حالی انجام می‌شود که به تازگی برخی منابع لبنانی از درخواست آمریکا برای مذاکره با حزب الله لبنان با هدف بررسی برخی مسائل این کشور خبر داده بودند؛ حال آنکه حزب الله با مذاکره با واشنگتن قاطعانه مخالفت کرده است.

به گفته منابع مطلع، حزب الله به هیچ پیشنهاد آمریکا برای مذاکره اهمیت نمی‌دهد و راه حل را در این می داند که آمریکا از برهم زدن اوضاع در لبنان دست بردارد؛ نه آنکه با مطرح کردن برخی پیشنهاد‌ها مانور دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار