شرکت هنرمندان کرمانی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران

معاون صنایع‌دستی کرمان گفت: هنرمندان کرمانی در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که در تهران برگزار می شود، شرکت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان در سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که از تاریخ  ۹ بهمن تا ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود، شرکت می کنند. 

او می گوید: تا‌کنون هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی بسیاری برای حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی تهران اعلام آمادگی کرده‌اند و به همه هنرمندان صنایع‌دستی کرمانی برای حضور در نمایشگاه بیان شده، فراخوان داده شده است.

به گفته حسین زاده آثار هنری شاخصی همچون پته‌دوزی، گلیم‌بافی، مس‌گری، رودوزی‌های سنتی و... در این نمایشگاه به معرض نمایش در می‌آید.

او می گوید: هرکدام از غرفه‌های اختصاص یافته به هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان، ۱۲ متر‌مربع است که در سالن شماره ۴۴ خلیج‌فارس قرار دارد و از همه هموطنان دعوت می‌شود در تاریخ‌های برگزاری نمایشگاه از آن دیدن کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان می گوید: استان کرمان دارای یک شهر جهانی و یک شهر ملی صنایع‌دستی است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در زمینه صنایع‌دستی دارد به زودی پنج شهر دیگر این استان در فهرست شهر‌های ملی قرار خواهند گرفت.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار