تجمع تعدادی از دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویر

جمعی از دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - وضعیت معیشتی، یکسان سازی حقوق دستیاران بالینی و دستیاران تخصصی (PHD) دانشگاه مطابق فرمایشات رهبری در آخرین جلسه با دانشجویان از جمله مطالبات دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این تجمع بود.

همچنین در پایان این تجمع، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدیر تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شدند و قول مساعد برای رفع موانع و رسیدن دانشجویان با حق قانونی خود را دادند.

این تجمع با قرائت بیانیه از سوی نماینده دانشجویان تحصیلات تکمیلی خاتمه یافت. متن این بیانیه بدیه شرح است:

رسالت دانشجویان دکتری تخصصی (PhD) در پیشرفت سطح علمی دانشگاه و تلاش مستمر این قشر زحمتکش در تولید علم و بومی سازی محصولات کاربردی در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست.

فارغ التحصیلان این گروه در مراکز مختلف بالینی (داروسازی، پرستاری، آزمایشگاه و رادیوگرافی و دیگر سنگرها) همپا و پشتیبان پزشکان عزیز در حال ارائه خدمات به جامعه می¬باشند. پاندمی کرونا نشان داد، همه چیز درمان نیست و پژوهش‌های اصولی، راهگشای روز‌های دشوار است.

ما دانشجویان دکتری تخصصی، این مقطع را به عنوان شغل فعلی خود می‌دانیم، چرا که نه مشغله علمی و نه قانون، اجازه داشتن شغل دیگر را نمی‌دهد.

اقتصاد تورمی و عدم امکان اشتغال، دانشجویان PhD را در وضعیت بحرانی و زیر خط فقر قرار داده است.

دانشجویان مذکور با مقرری دریافتی ۳ میلیون تومان در ماه مسئولیت اداره خانواده را دارند و یا دراندیشه تشکیل خانواده هستند.

شرایط کنونی منجر به افزایش مشکلات روحی، افسردگی، کاهش امید به زندگی و تصمیم به انصراف و یا مهاجرت این قشر از کشور شده و توجه به آمار مهاجرت نخبگان گویای همه چیز است.

تصمیم اخیر وزارتخانه مبنی بر افزایش دو برابری کمک هزینه دستیاران و عدم این افزایش برای دانشجویان PhD مصداق نادیده گرفتن بیانات مقام معظم رهبری در مورد تامین معیشت نخبگان و جلوگیری از مهاجرت قشر نخبه از کشور می‌باشد.

دانشجویان دستیاری و PhD در طول دوره تحصیل خود دارای تعهد مشابه و عدم اجازه کار در دوره تحصیل هستند و در سالیان متمادی کمک هزینه مشابه دریافت کرده اند.

با توجه به شرایط معیشت یکسان، نادیده گرفتن دانشجویان دکتری تخصصی به منزله بی توجهی به چرخه تولید علم در کشور است.

متاسفانه نادیده گرفتن دانشجویان PhD پیش از این نیز در اجرای دستور وزیر محترم سابق مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی حق کووید نیز دیده شد و این بی توجهی در حال تبدیل به یک روال عادی است.

بدینوسیله، ما دانشجویان دکتری تخصصی (PhD) از مسولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقاضای رساندن صدای دانشجویان به وزارت و اخذ تصمیمی عاجل جهت بهبود وضعیت معیشتی خود هستیم.

تجمع تعدادی از دانشجویان دکتری تخصصی علوم پزشکی شیراز + تصاویر

تجمع تعدادی از دانشجویان دکتری تخصصی علوم پزشکی شیراز + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار