گرد و غبار آلوده کننده هوا از عراق وارد کرمانشاه می‌شود

سرپرست اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت : هسته تولید گرد و غبار در داخل استان وجود ندارد و گرد و غبار آلوده کننده هوا از عراق وارد استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- احد جلیلیان سرپرست اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت : در استان باوجود کاهش نزولات آسمانی، تاکنون کانون مولد گرد و غباری نداشته ایم و گرد و غباری که گاهاً به استان وارد می‌شود از سوی کشور‌های همسایه است که تلاش و رایزنی‌های لازم برای رفع این مشکل از سوی مقامات سازمانی و کشوری در حال انجام است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست از ابتدای امسال تاکنون استان کرمانشاه ۵۰ روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار و آذر ماه ۱۱ روز بوده است.

هفته ملی هوای پاک امسال با شعار هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی نامگذاری شده است، داشتن هوای پاک حق عمومی هر فرد است و برای داشتن هوای پاک سالم نیاز به یک اراده ملی است.

همه ما باید در راستای داشتن محیط زیستی سالم و هوایی پاک قدم‌هایی مثمر ثمری برداریم، زیرا که این مهم فقط در صورت همراهی و همکاری مردم محقق خواهد شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با صنایع و یا افرادی که در آلودگی هوا نقش داشته باشند برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.

استفاده از خودرو‌های حمل و نقل عمومی بجای خودرو‌های شخصی در تردد‌های داخل شهر و کاشت نهال می‌تواند در داشتن هوایی پاک و محیط زیست سالم نقش بسزایی داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.