فرماندار ویژه میناب:

روستاهای پایین دست سد استقلال تخلیه شدند/ راه ۱۰۰ روستا در هرمزگان مسدود شد + فیلم

فرماندار ویژه میناب گفت: روستاهای در مسیر سیلاب سد استقلال این شهرستان با توجه به تداوم شرایط بارندگی و احتمال باز شدن تدریجی دریچه‌های آن تخلیه شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس- مجید سلحشور گفت: افزون‌بر ۱۰ روستا در مسیر روان آب خروجی سد استقلاب میناب قرار دارند که لازم است سریع تر تخلیه شوند.

او می گوید: مردم این روستا‌ها با کمک نیروی‌های قرارگاه مدینه منوره سپاه پاسداران به شهرک صنعتی تیاب و مدارس روستا‌های دُهو، حکمی و تیاب درحال انتقال اند.

سیل هفته اخیر در میناب خسارت‌های زیادی به مردم و زیرساخت‌های این شهرستان وارد کرد و طبق برآورد اولیه خسارت به بخش‌های مختلف بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

خسارت وارده به منازل مسکونی در اثر طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی ۵۴۰ میلیارد تومان برآورد شد و ۲۱۷ روستا و هفت شهر در محاصره سیل قرار گرفته و دچار آبگرفتگی شدند.

به گفته مختار سلحشور نیروهای جمعیت هلال احمر هم اکنون به همراه عوامل بسیج درحال کمک به تخلیه آبگرفتگی منازل مردم هستند.

بر اساس گزارش هواشناسی هرمزگان با فعالیت سامانه بارشی در استان از دیروز تاکنون بیش از ۱۰۱ میلی متر باران در شهرستان میناب باریده است.

راه ۱۰۰ روستا در هرمزگان مسدود شد

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: سه مسیر اصلی در محور‌های بندر خمیر- بندرعباس، بندرلنگه - بندرخمیر و یک مسیر در شرق استان بسته شد که با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسیر‌های جایگزین مشخص شده است.

مهرداد حسن زاده گفت: در شهرستان میناب تخلیه اضطراری سه روستای مازغ بالا، مازغ پایین و تُمبِک که حدود هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعتی بیش از ۱۰ هزار نفر هستند به اماکن امن منتقل شده اند.

وی گفت: همچنین بر اثر این بارندگی ها آب ۶۷ روستا و همچنین برق ۴۰ روستا که متغییر هستند قطع شده است.

به گفته مدیرکل بحران استانداری هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و جزیره هرمز آبگرفتگی معابر و منازل گزارش شده است.

حسن زاده با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان از امشب و فردا سه شنبه گفت: مردم در این مدت از تردد‌های غیرضرور درون شهری و برون شهری و قرار گرفتن در مسیل رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.


بیشتر بخوانید:


سیلاب موجب قطع برق ۳۰ روستای هرمزگان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سامانه بارشی فعال کنونی و سیلاب موجب قطع برق ۳۰ روستا در این استان شد.

به گفته مهرداد حسن‌زاده این سامانه موجب انسداد مسیر ۲۶ روستا و قطع آب ۶ روستا شد.

 آبگرفتگی منازل معابر عمومی میناب و بندرعباس از اثرهای دیگر این سامانه بارشی بوده که همچنین بر فراز هرمزگان فعال است و امشب از سمت غرب استان تقویت می‌شود.

 سامانه تقویت شده روز آینده سراسر هرمزگان را در بر می‌گیرد و مردم و مسوولان آمادگی آن را داشته باشند تا مشکلی به‌وجود نیاید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان می گوید: اِسکان اضطراری انجام نشد و با همکاری بسیار خوب و مؤثر سپاه پاسداران دیوار حفاظتی برای سه روستا مازغ پایین و بالا و تمبک که در معرض سیلاب بودند احداث شد.

 

بازشدن دریچه های تخلیه آب سد استقلال میناب

تخلیه روستای مازغ بر اثر سیل و آبگرفتگی

 
توضیحات فرماندار میناب  در خصوص بارش باران در جنوب کرمان، جیرفت و کهنوج
 
 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.