مشترکان آب در مهاباد مراقب یخ‌زدگی کنتور‌ها باشند

رئیس امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: مشترکان آب با توجه به کاهش قابل توجه دما طی شب گذشته و امروز، موارد لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آبی رعایت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- محمد معروفی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، کاهش دما، ورود جبهه هوای سرد، بارش برف و احتمال یخ زدگی تاسیسات آبرسانی، لازم است شهروندان با انجام مراقبت‌های لازم و عایقبندی تأسیسات آب منازل خود از یخ زدگی کنتور و انشعاب‌های آب جلوگیری کنند.

وی گفت: به همین منظور استفاده از خاک اره، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه در کیسه‌های پلاستیکی و قراردادن آن در حوضچه محل استقرار کنتور آب از شیوه‌های مهم و موثر است.

رئیس امور آب و فاضلاب مهاباد می‌گوید: به هیچ وجه از آب داغ به طور مستقیم برای یخ زدایی استفاده نشود و از روشن کردن آتش در حوضچه کنتور به منظور رفع یخ زدایی خودداری شود، زیرا موجب ترکیدگی لوله و کنتور آب خواهد شد.

وی همچنین از مشترکان درخواست کرد از بازگذاشتن شیر آب جهت رفع یخ زدگی کنتور و لوله‌ها که باعث هدر رفت آب می‌شود جداً خودداری نموده تا امکان آبرسانی به سایر شهروندان گرامی را فراهم کنیم.

معروفی گفت: مشترکان در صورت بروز هرگونه آسیب و یخ زدگی کنتور آب، مراتب را به صورت شبانه روزی به شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب اطلاع داده و مسئولیت جایگزینی آن برعهده مالک می‌باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.