پرونده معروف ارتشای کرج بسته شد/ ۱۶ متهم، از کارمندان شهرداری تا کارشناسان دادگستری

معاون قضایی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج گفت: احکام قطعی مربوط به یکی از مدیران و تعدادی از کارکنان شهرداری کرج صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - آرش استکی گفت: احکام قطعی مربوط به پرونده تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری کرج و کارشناسان رسمی دادگستری صادر شد.

معاون قضایی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج گفت: در این پرونده یکی از مدیران سابق شهرداری کرج، تعدادی از کارمندان شهرداری و سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و تعدادی از افراد حقیقی به مجازات‌های قانونی محکوم شدند.

این پرونده ۱۶ متهم داشت.

به گفته استکی، به اتهامات متهمین با عناوین فراهم کردن موجبات تحقق بزه ارتشا، معاونت در پرداخت رشوه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، جعل در اسناد رسمی از طریق اخذ و ارائه نظر کارشناسی برخلاف واقع، پرداخت رشوه، معاونت در دریافت رشوه و دریافت رشوه در شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری ۲ کرج رسیدگی و احکام مقتضی صادر شد و احکام پس از تجدیدنظرخواهی در شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان البرز، قطعیت پیدا کرد.

او می گوید: متهم ردیف اول که مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان‌های شهرداری کرج بوده به دلیل ۶ فقره دریافت رشوه و ادعای اعمال نفوذ به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی برای ۳ سال، رد و ضبط مال محکوم شده است.

سایر متهمان پرونده به مجازات‌های حبس، جزای نقدی، ممنوعیت از تصدی امور دولتی و ممنوعیت از کارشناسی محکوم شدند.

در یکی از موارد مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان‌های شهرداری کرج در مورد زمینی که مورد اختلاف شهرداری و مالک بوده است با دریافت رشوه به مبلغ پنج میلیارد ریال، وعده انصراف شهرداری از پیگیری حقوقی این موضوع و مصالحه شهرداری با مالک را داده است و در کارشناسی غیرواقعی نیز ارزش ملک بیش از دو برابر ارزش واقعی ملک ارزیابی شده بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.