تبعیض در ارائه خدمات درمانی به سیاه پوستان آمریکا در دوران کرونا

مقامات ایالت یوتای آمریکا به تبعیض در ارائه خدمات درمانی به سیاه پوستان در دوران کرونا متهم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات ایالت یوتا متهم به تبعیض در ارائه خدمات درمانی در دوران کرونا به سیاه پوستان شدند.این موضوع در ایالت مینه سوتا هم مشاهده شده است.

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: جین همیلتون معاون یکی از نهادهای قانونی آمریکا گفته است در نظر گرفتن رنگ پوست و قومیت یک بیمار به جای وضع بحرانی وی به عنوان معیاری برای ارائه خدمات درمانی نجات بخش مایه تاسف است. اگر قلب یا کلیه شما در وضع خطرناکی باشد این موضوع جداگانه ای است اما زمانی که عاملی چون رنگین پوست بودن و یا اسپانیایی تبار و لاتین تبار بودن تعیین کننده همه چیز است آنگاه مسئله صورت دیگری پیدا می کند.تحقیقات نشان می دهد سیاه پوستان و اقلیت ها در آمریکا تحت تاثیر کرونا و تبعیض ناشی از آن واقع شده اند.دلایل آن پیچیده است.این تحقیق نشان می دهد اقلیت ها که در آمریکا به خاطر کرونا بستری می شوند به روشی برابر درمان لازم را دریافت نمی کنند.

باهارات پانخانیا استاد دانشگاه دکستر در گفتگو با راشا تودی گفت: هیچ دلیل علمی برای تعیین نیاز یک فرد به درمان بر اساس نژاد وجود ندارد. عوامل زیادی در این موضوع دخیل است.بسیاری از افراد در خانه های کوچک زندگی می کنند.آنها در محیطی پرخطر کار می کنند.برخی از آنها نظافتچی خانه هستند.برخی از آنها راننده اتوبوس هستند.بیماری های زمینه ای مانند دیابت,بیماری قلبی و چاقی و فشار خون تعیین کننده وضع فرد هستند و نژاد ربطی به این موضوع ندارد.بیشتر مهاجران رنگین پوست هستند.آنها همچنین فقیر هستند.آنها همچنین در مشاغل پرخطر مشغول به کار هستند.

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا نزدیک به ۶۷ میلیون آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شدند. این ویروس تاکنون جان بیش از ۸۰۰ هزار نفر را در آمریکا گرفته است. با شیوع سویه جدید امیکرون شرایط در ایالت‌های آمریکا وخیم‌تر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار