سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری امارات در بخش فناوری رژیم صهیونیستی

وال استریت ژورنال گزارش داد که یک صندوق سرمایه گذاری دولتی بزرگ امارات حدود ۱۰۰ میلیون دلار در بخش فناوری رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- به گفته یک نهاد تجاری به نمایندگی از ۶۰۰۰ تاجر اماراتی و صهیونیستی، با گذشت یک سال و نیم از توافق عادی سازی روابط دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و امارات، تجارت بین دو طرف در حال افزایش است و انتظار می‌رود میزان تبادلات از سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار به ۲ میلیارد دلار برسد.

به گزارش وال استریت ژورنال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی امارات در حال سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌های فناوری رژیم صهیونیستی هستند، و شرکت‌ها اماراتی خود را به عنوان بزرگترین شریک رژیم صهیونیستی در بقیه خاورمیانه معرفی می‌کنند. شرکت‌های صهیونیستی نیز در حال سرمایه گذاری در دفاتر جدید خود در دبی و ابوظبی و انتقال کارکنان از تل آویو به آنجا هستند.

این روزنامه اشاره کرد که شرکت سرمایه گذاری «مبادله» در ابوظبی، که ۲۵۰ میلیون دلار دارایی دارد، تا ۲۰ میلیون دلار در ۶ شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر مستقر در سرزمین‌های اشغالی، اختصاص داده است.

در حالی که سرمایه‌گذاری‌های صهیونیست‌ها در مقایسه با اندازه شرکت «مبادله» کوچک است، اما برای ابوظبی که امیدوار است استارت‌آپ‌های صهیونیستی را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفت‌خیز خود جذب کند، یک هدف استراتژیک است. صندوق سرمایه گذاری «Sovereign Wealth» که یکی از فعال‌ترین صندوق‌های جهان در طول شیوع همه گیری کرونا بوده و صندوق سرمایه‌گذاری ویژن فاند سافت‌بانک، اکنون انتظار میرود سرمایه گذاری مستقیم در شرکت‌های فناوری صهیونیستی را آغاز کنند.

رژیم صهیونیستی و امارات در تابستان سال ۲۰۲۰ روابط خود را با واسطه گری آمریکا عادی سازی کردند. چندماه بعد، بحرین، مراکش و سودان نیز به  امارات پیوسته و روابط خود را عادی سازی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار