«کریستیان توبیرا» برای سامان دادن به وضعیت بهداشت و عدالت فرانسه، وارد عرصه انتخابات شد

سیاستمدار فرانسوی بعد از اعلام نامزدی خود برای انتخابات آینده این کشور، عدالت اجتماعی و بهداشت را دغدغه خود معرفی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- «کریستیان توبیرا» سیاستمدار فرانسوی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وزیر دادگستری دولت «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور سابق فرانسه بود، بطور رسمی نامزد انتخابات آینده ریاست‌جمهوری این کشور شد.

براساس گزارش نشریه لوموند توبیرا ۶۹ ساله در سفری به شهر لیون در تجمع چپ گرایان بعد از اینکه نامزدی خود را اعلام کرد، گفت: عدالت اجتماعی و سیستم بهداشت عمومی فرانسه به قدری ضعیف شده که به مرحله فروپاشی رسیده است. دستمزد پایین برخی از عوامل بهداشت در فرانسه باعث شده با کمبود پرستار و مراقب مواجه شویم.

توبیرا با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از جوانان فرانسوی حین تحصیل باید کار هم کنند اعلام کرد با توجه به اکثریت جوان فرانسه باید این افراد به قدرت اجتماعی دست پیدا کنند و همه‌شان درس بخوانند، زیرا این جوانان آینده فرانسه هستند و باید اطمینان حاصل کرد آنان وقت خود را وقف تحصیل کنند.

براساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «الب» فرانسه «امانوئل مکرون» در مواجهه با کاندیدای جناح راست یعنی مارین لوپن (جبهه ملی) و والری پکرس (جمهوری‌خواهان) ریزش آرای قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. امانوئل ماکرون که هنوز به‌طور رسمی نامزدی در انتخابات آتی را اعلام نکرده است در نظرسنجی‌های اخیر با یک ریزش ۳ درصدی بین ۲۲.۵ تا ۲۳ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

شایان ذکر است مردم فرانسه از چندین سال قبل به دلیل مشکلات مالی و کاهش عدالت اجتماعی هر هفته شنبه به خیابان آمده و حتی جنبشی با نام «جلیقه زردها» به راه انداختند. اما این تظاهرات  با اعتراضات پیشین در فرانسه فرق داشته و براساس نظر کارشناسان این اعتراضات و تظاهرات شکل جدیدی به خود گرفته است که پیش از این مشاهده نشده است.

معترضان در قالب هیچ اتحادیه، سندیکایی فعالیت نمی‌کنند، درست است که ۷۵ درصد از مردم از مطالبات این قشر حمایت می‌کنند، ولی آن‌ها به دنبال عدالت اجتماعی، خدمات هزینه‌های آموزشی و رفاهی هستند که طی دو دهه گذشته دولت آن‌ها را حذف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار