۵۰ پرونده تخلف از دامپزشکی به مراجع قضایی زنجان ارسال شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ مورد پرونده تخلف از مراکز تولید وعرضه فرآورده‌های دامی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حاج کاظمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ مورد پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

او می گوید: تخلفات این پرونده‌ها در خصوص رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون۱۶ هزار و ۲۸۱ بار از مراکز عرضه، تولید و نگهداری، توزیع و خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی نظارت و بازرسی شده است.

حاج کاظمی گفت: در این بازرسی‌ها ۳۵ هزار و ۸۲۷ کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی ضبط و معدوم شد.

او می گوید: این فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط و معدوم شده از رستوران‌ها و مراکز توزیع و عرضه بوده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ۲۷۱ مورد از فرآورده‌های خام دامی درباره بهداشتی و قابل مصرف بودن آن نمونه برداری شده و برای ۴۸۵ مورد نیز تذکر کتبی صادر شده است.

حاج کاظمی گفت: شهروندان گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.


او تأکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.