اشتغال ۲۰ هزار نفری در مجتمع آلومینیوم جنوب کشور

مدیرعامل آلومینیوم جنوب کشور از اشتغال ۲۰ هزار نفری در مجتمع آلومینیوم جنوب کشور خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵ هزار اشتغال غیرمستقیم خواهد بود .

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهدی زحمتکش مدیرعامل مجتمع آلومینیوم جنوب در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تشکیل کنسرسیوم برای صنایع آلومینیوم گفت: برای کنسرسیوم مجموعه ایمیدرو پیشنهاد داده بودند، اما در شرایط فعلی به دلیل عدم امکان همسان‌سازی منافع مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر نیست.

او با بیان اینکه در ابتدا احداث کارخانه‌های آلمینا و سی پی سی باید مورد توجه قرار گیرد که در این صورت نیاز به کنسرسیوم وجود ندارد، گفت: سیاست مجموعه در یک سال گذشته مشخص است و نمی‌توان یک سیاست واحد را در همه شرکت‌های آلومینیوم دنبال کرد.

زحمتکش با بیان اینکه باید به هر شکل ممکن مواد اولیه را تامین می‌کردیم، گفت: برای اینکه ظرفیت را کامل کنیم تامین مواد اولیه را دو برابر کردیم. اساس سیاست‌ها بر تامین مواد اولیه است، چون نرسیدن مواد اولیه ضربه سهمگینی به این صنعت می‌زند و اینکه ما درباره سیاست سرمایه‌گذاران صحبت می‌کنیم به معنای انحصار نیست.

او با بیان اینکه پیش از آلومینیوم جنوب از نظر تولید در رتبه ۱۹ دنیا بودیم، اما بعد از ورود سالکو به رتبه ۱۳ رسیدیم، گفت: از نظر مواد اولیه آلومینیوم یک دهم درصد ذخایر آلومینیوم را در کشور داریم که امکانات در این زمینه محدود است.

زحمتکش با بیان اینکه صادرات تاکنون بیشتر جنبه تهاتر داشته است، گفت: در ۱۰ سال گذشته میانگین تولید ۳۵۰ هزار تن بوده است، اما با سالکو تولید داخل بیشتر شده است.

مدیرعامل آلومینیوم جنوب کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن نیاز داخل است، افزود: با تولید دیگر کارخانه‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن می‌توانند صادرات داشته باشند و ترکیه مقصد اول برای صادرات است و قبل از این چین بوده است الان ۶۰ درصد تولید به ترکیه صادر می‌شود.

زحمتکش در پاسخ به سوالی درباره راه‌های دسترسی گفت: برای جاده و راه‌های دسترسی فعلا خود سالکو نمی‌تواند ورود کند، اما در برنامه است که در آینده ورود کند؛ جاده پارسیان _ لامرد نیز توسط ایمیدرو در دست اقدام است.

او با بیان اینکه سهام آلومینیوم در بورس کالا نیز عرضه می‌شود، افزود: متناسب با قیمت دلار و شرایط بازار وضعیت خوبی دارد.

مدیرعامل آلومینیوم جنوب کشور درباره حمایت از سرمایه‌گذاران نیز گفت: در مصوبات هیئت مدیره داریم که سرمایه‌گذارانی که بتواتند سرمایه‌گذاری کنند خوراک و مذاب در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، چون صنایع پایین دستی بیشتر به اقتصاد کشور کمک می‌کند و تا زمانی که سرمایه‌گذاران داخلی نیاز به مواد مذاب داشته باشند یک کیلوی آن‌ها صادر نمی‌شود.

او با بیان اینکه تا پایان خردادماه سال آینده تمامی نیرو‌ها تکمیل می‌شود، گفت: ۲۵۰۰ نفر نیروی مستقیم و ۵ هزار تا اشتغال غیرمستقیم که البته فرصت‌های غیرمستقیم به ۲۰ هزار نفر نیز می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار