غرق شدن پناهجوی ایرانی در سواحل یونان

مقامات یونان از غرق یک پناهجوی ایرانی در سواحل یونان در پی وقوع توفان خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان – مقامات یونان اعلام کردند یک مرد پناهجوی ایرانی در پی وقوع طوفان در سواحل یونان غرق و یک زن نیز مفقود شد.

ای بی سی نیوز گزارش داد گروهی از مهاجران برای جلوگیری از مواجهه با پلیس، از تپه‌های شمال یونان حرکت کرده و ناچار شده اند از رودخانه متلاطمی زیر باران گذر کنند.

مقامات یونان اعلام کردند که مرد غرق شده هویتی ایرانی داشته است و در پی تماس اضطراری یکی از همراهان او  پیدا شده است. تلاش‌ها برای یافتن زن مفقود در ۴۰ کیلومتری شرق شهر تسالونیکی ادامه دارد.

چندی پیش نیز، قایقی از پناهجویان در دریای اژه واژگون شد. در جریان این رخداد نیز دست‌کم ۱۶ نفر از مهاجرین جان خود را از دست دادند.

اکثر پناهجویانی که قصد ورود به حریم اتحادیه اروپا را دارند به ناچار باید از یونان گذر کنند. این کشور در دو سال گذشته تدابیر امنیتی خود را به شدت افزایش داده تا مانع ورود پناهجویان شود.

بنا به اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد بیش از ۲۵۰۰ نفر از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه و هنگام تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا جان خود را از دست دادند. افزون بر این، به گزارش سازمان مردم نهاد «Caminando Fronteras» در اسپانیا، سال گذشته میلادی بدترین سال برای پناهجویان بوده است و ۴ هزار پناهجو تنها برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
آقا جون قایق هم ظرفیت داره دیگه 500نفر سوار میشه به قایق برسن به مرزهای اتحادیه اروپا ولی واسه بعضی ها خوابییدن در قبر قسمت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اونجا چیکار داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ دی ۱۴۰۰
دروغ میگن خودشون قایقاشونو چپ میکنن باید یه هیئت بفرستیم دقیقا بررسی کنه چه جوری مردن
آخرین اخبار