پلمب یک واحد کارگاه ساختمانی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : یک واحد کارگاه ساختمانی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی توسط سازنده مربوطه و احتمال وقوع حادثه، طبق ماده ۱۰۵ قانون کار از طریق مراجع قضایی در بازرسی‌های به عمل آمده پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : بهره‌گیری از کار شایسته و حفظ سلامت و جان کارگران زحمتکش ساختمان از حقوق اولیه آن‌ها بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیچ مصلحت دیگری را بر حفظ امنیت و سلامت نیروی کار ترجیح نمی‌دهد و با هرگونه تخلفی که جان شاغلان کارگاه‌ها را در معرض خطر قرار دهد، از طریق انجام اقدامات قانونی برخورد خواهد کرد.

در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار، ضمن تعطیلی کارگاه‌های غیر ایمن، نسبت به پیگرد قانونی متخلفین از قوانین و مقررات ایمنی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

ادامه فعالیت کارگاه‌های پلمب شده و ورود کارگران جهت انجام فعالیت‌های عمومی در این کارگاه‌ها منوط به رفع نواقص توسط اکیپ‌های ویژه و متخصص و تأیید رفع نواقص توسط بازرسان کار این اداره کل امکان پذیر خواهد بود.

برای کاهش خسارت جانی و مالی در کارگاه‌های ساختمانی استان کرمانشاه، برنامه‌های مرتبط با آموزش ایمنی شاغلین، ارتقاء مهارت در انجام اقدامات فنی و مهندسی و افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های مؤثر به صورت همزمان در استان پیگیری می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار