واحدهای گردشگری زیر ذره بین نظارت کارشناسان بهداشت

بیش از ۷۵۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری خراسان جنوبی از ابتدای امسال انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این بازدید‌های نظارتی از تأسیسات گردشگری استان به منظور اجرای دستورالعمل های بهداشتی در واحد‌های گردشگری استان، اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های خدمات رفاهی با هماهنگی این اداره‌کل اجرا شد.

به گفته رمضانی از این تعداد ۴۷۰ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۱۱۰ مورد بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۶۵ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۹۵ مورد بازدید از سایر مراکز و تأسیسات گردشگری استان بوده است.

 کارشناسان در این بازدید‌ها، وضع سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضع کیفی انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، استفاده از اقلام و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و سایر تشریفات اماکن گردشگری را بررسی و ارزیابی کردند که برای رفع نواقص، تذکر و اخطار‌هایی برای متصدیان واحد‌ها به ثبت رسید.

او گفت: در این مدت در جریان این بازدید‌های نظارتی، ۱۵ تذکر، ۳ فقره اخطار کتبی و ۲ فقره پلمب برای تأسیسات گردشگری استان ثبت شد.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.