سفارت روسیه در آمریکا:

مسکو خودش درباره زمان و مکان استقرار نیرو‌های نظامی‌اش تصمیم می‌گیرد

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو این حق را دارد درباره استقرار نیروها‌ی نظامی خود و انجام تمرینات نظامی‌اش تصمیم بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو  خودش تصمیم می‌گیرد که نیروهایش را چه زمانی و در کجا مستقر کند. روسیه به تمرینات نظامی خود ادامه خواهد داد چرا که این تمرینات منافع امنیتی روسیه را تامین می‌کند.

روسیه در این بیانیه که در رابطه با درخواست‌های وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای خروج نیرو‌ها از مرز با اوکراین  منتشر شد، اعلام کرد: «ما منطق آنها را که می‌گویند روسیه باید سربازان خود را به پادگان‌ها بازگرداند یا  بگوید که چه رزمایش‌هایی در حال انجام است و هدف آن‌ها چیست را درک نمی‌کنیم. واشنگتن خودش هیچ وقت حاضر نیست درباره وضعیت و تعداد سربازان خود به اروپا و ما توضیحی بدهد.»

سفارت روسیه همچنین در واکنش به اظهارات جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه مسکو ممکن است درباره روند مذاکرات در ژنو دروغ بگوید گفت: مسکو این اظهارات را رد می‌کند و تاکید دارد که چنین رویکردی نشان دهنده تنزل فرهنگ گفت‌وگو‌ها است. اظهارات رسمی روسیه کاملا با واقعیت مطابقت دارد. از همان ابتدا، کشور ما حداکثر شفافیت را در رابطه با این گفت‌وگو نشان داده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته به خبرنگاران گفت که آمریکا برای احتمال انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه درباره تعهدات پس از مذاکرات ثبات استراتژیک، آماده می‌شود.

روز گذشته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در نشست خبری پس از مذاکرات امنیتی کشورش با آمریکا در ژنو گفت: به آمریکا توصیه می‌کنیم خطر تقابل را دست کم نگیرد. ما به ژنو آمده ایم تا از رسیدن به بن بست جلوگیری کنیم و بازی با آتش به نفع واشنگتن نیست.

او همچنین گفته بود: ما باج خواهی و اعمال تحریم از سوی غرب را مردود می‌دانیم چرا که این رویکرد، فرصت مذاکره و گفت‌وگو را از بین می‌برد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد روسیه در صورتی که به اوکراین تجاوز کند، با پیامد‌های آن رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار