آسیب دیدگی بیش از ۵۰۰ واحد مسکن مددجویان فارس در سیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: در سیل هفته گذشته در استان فارس، ۵۲۴ واحد مسکن مددجویان از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد بذرافشان گفت: در اثر این سیل ۸۶ واحد مسکن خانواده‌های تحت حمایت از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید و به ۱۴۲ واحد نیز بین ۴۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس سیل یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف استان خسارت زد و ۱۱۹۵ واحد مسکونی خسارت دید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس می گوید: ۲۹۶ واحد مسکن مددجویان استان بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت دید که تعمیرات و بازسازی این واحد‌ها با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته او براساس برآورد‌های اولیه حدود ۷۰۰ قلم از لوازم ضروری زندگی مددجویان شامل یخچال، کولر، آبگرمکن، اجاق گاز و ماشین لباسشویی مددجویان دچار آسیب شده که با کمک خیران و مردم نیکوکار، تامین این اقلام برای خانواده‌های نیازمند پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با همکاری هلال‌احمر به تعداد مورد نیاز چادر برای اسکان در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته.

بذرافشان از توزیع پتو و لوازم گرمایشی برای مددجویان سیل‌زده خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: حدود ۳۵۰ مورد تلفات دام سبک و سنگین و ۹۴ مورد تخریب محل نگهداری دام نیز دچار خسارت شده است.

براساس مصوبه دولت علاوه بر ارائه ۲۰۰ میلیارد تومان برای ارائه کمک فوری به سیل‌زدگان چهار استان فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از سوی دولت، تامین سیمان رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده از سوی بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد .

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار