نان آوران کوچک قربانیان شرایط امروز

ترک تحصیل از مهمترین مشکلات نظام آموزشی است و منجر به افزایش بی سوادی در جامعه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان -  عدم علاقه دانش آموز به درس، کار، سواد پایین والدین، شرایط اقتصادی و خانوادگی، ازدواج در سن پایین هرکدام عواملی هستند که منجر به افزایش ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل می‌شود.

رضا ۱۴ ساله که در یکی از میادین ارومیه دستفروشی می‌کند با شیوع کرونا و به خاطر اینکه پدرش کارگر است برای کمک به خانواده از کلاس هفتم ترک تحصیل کرده.

با شیوع کرونا و اینکه سخت شدن درس خواندن به دلیل نداشتن گوشی و اینترنت داشته باشد سخت شده که موجب شده تا او ترک تحصیل کند.

رضا  اگر شرایط کاری پدرش خوب بود حتما درسش را ادامه می داد. 

علی ۱۶ ساله هم که در مکانیکی کار می‌کند به دلیل شرایط خانوادگی و کمک به خانواده بعد دوره هشتم مشغول به کار کرده است. 

او می گوید: برای من که شرایط ادامه تحصیل را ندارم و نمی‌توانم با این هزینه‌ها درس بخوانم بهتر دیدم یک صنعت یاد بگیرم و کار کنم و کمک خرج خانواده باشم.

به گفته علی همه دوست دارند درس بخوانند، اما وقتی بچه‌هایی مثل او شرایطش رو ندارند و توسط کسی هم حمایت نمی‌شوند، مجبورند ترک تحصیل کنند.

سعید فریور گفت: در حال حاضر ۱۶۸۶ کودک کار و خیابانی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۴۱۱ نفر کودک کار و ۲۷۵نفر کودک حمایتی هستند.

به گفته مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ۹۷.۵۱درصد این کودکان پسر و تنها ۲.۴۹درصد آن‌ها دختر هستند.

در سال تحصیلی جدید از ۱۸ نفر کودکان بازمانده اند از تحصیل که به گفته او تحت پوشش بهزیستی استان ۱۷ نفر با مساعدت بهزیستی به تحصیل باز گشته اند.

فریور می گوید: بهزیستی در مواردی تا ۳میلیون تومان کمک هزینه تحصیل به بازماندگان از تحصیل پرداخت می‌کند.

ارائه خدمات مشاوره ای، پرداخت کمک هزینه کتب درسی و وسایل تحریر، برگه معرفی جهت ثبت نام در آموزشگاه ها، تهیه پک آموزشی و برگزاری کلاس‌های تقویتی در مرکز به گفته مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از جمله حمایت‌های بهزیستی برای بازگردانی کودکان کار و خیابانی تحت پوشش بهزیستی بازمانده از تحصیل به سمت آموزش است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ترک تحصیل ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۷:۴۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام نترسید شجاع باشید . نظرات حق مردم را منعکس کنید و بگوش مدیران نظام برسانید و بدانند هنوز قلم و صدای حق طلبانه خبرنگاران وجود دارد