محمد ریکان الحلبوسی با اکثریت آراء رئیس پارلمان عراق شد

محمد ریکان الحلبوسی با اکثریت آرا برای پنجمین دوره، رئیس پارلمان عراق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان  – محمد ریکان الحلبوسی، با اکثریت آرا برای پنجمین دوره، رئیس مجلس نمایندگان عراق شد.

به گزارش المیادین، محمد الحلبوسی با کسب ۲۰۰ رأی موافق در برابر ۱۴ رأی که به رقیب وی – یعنی محمود المشهدانی داده شده بود- توانست برای پنجمین بار ریاست پارلمان عراق را از آن خود کند.

این در حالی است که پیش از این، رسانه‌های خبری از آغاز دوباره جلسه پارلمان عراق به ریاست «خالد الدراجی» ریاست سنی علی البدل پارلمان - پس از آنکه حال «محمود المشهدانی» رئیس سنی پارلمان خراب شده بود - خبر داده بودند.

پس از این حادثه، المالکی، العامری و خزعلی به منظور اطمینان از وضعیت سلامتی محمود المشهدانی، خود را به بیمارستان ابن سینای عراق رسانده بودند.


بیشتر بخوانید: رئیس پارلمان عراق در پی حمله برخی نمایندگان روانه بیمارستان شد + فیلم


همچنین پس از آغاز مجدد جلسه پارلمان، خالد الدراجی، رئیس سنی علی البدل مجلس نمایندگان عراق، نامزد‌های ریاست پارلمان عراق را «محمد الحلبوسی» و «محمود المشهدانی» اعلام کرده بود.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی از قطع برق در مجلس نمایندگان در حین شمارش دستی آرای رئیس پارلمان خبر داده بودند.

همچنین در رأی گیری انجام گرفته، «حاکم الزاملی»، به عنوان نائب اول رئیس پارلمان انتخاب شد.

گفتنی است پیش از این رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند پارلمان عراق در نخستین جلسه خود شاهد درگیری بوده و محمود المشهدانی، رئیس سِنی پارلمان عراق در پی حمله چند نماینده یکی از فراکسیون‌ها روانه بیمارستان شد.

بغداد الیوم گزارش داد: محمود المشهدانی، رئیس سِنی پارلمان عراق امروز پس از حمله نمایندگان جریان صدر به او از هوش رفت و به بیمارستان منتقل شد.

این در حالی است که برخی منابع خبری عراق نیز اعلام کردند که تعدادی از نمایندگان جریان صدر بعد از شکست خوردن در تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس، رئیس را محاصره کردند و او دچار حالت خفگی شد.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند پس از اینکه «چارچوب هماهنگی» (ائتلاف‌های شیعی) با ریاست نوری المالکی با ۸۸ عضو اعلام موجودیت کردند، جنبش صدر که پیش از این ۷۳ عضو در پارلمان داشته و بزرگترین فراکسیون این دور از پارلمان حساب می‌شد به این مسئله اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام.از سازمان بازرسی کل کشور،شورای نگهبان،دولت،مجلس،رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم دستور واردات خودروی معمولی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی را صادر بفرمایند و فروش آن به مردم بدون خودرو،تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودرو شکسته شود،مردم بعد برجام که خودرو ده برابر گران شد توان خرید ندارند و از طرفی خودروهای داخلی هزاران برابر ویروس کرونا در شش ماه گذشته کشته و تلفات داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
به ما چ مربوط؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
الان این کدوم طرفه هست؟
آخرین اخبار