رزمایش مشترک نیرو‌های مسلح اماراتی در سایه قدرت نمایی یمن

وزارت دفاع امارات از آغاز رزمایش مشترک نیرو‌های مسلح این کشور در خلیج فارس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - چند روز پس از توقیف کشتی باری امارات در ساحل الحدیده یمن که حامل تجهیزات نظامی بود، صالح العامر، فرمانده عملیات مشترک امارات اعلام کرد:رزمایشی مشترک به نام «سپر ۵۰» در ساحل غربی ابوظبی برگزار می‌شود و این رزمایش نشان دهنده سطح توانمندی نیرو‌های مسلح این کشور در عرصه زمینی، دریایی و هوایی است.

به گزارش خبرگزاری وام، فرمانده عملیات مشترک گفت: رزمایش کنونی با هدف حمایت از دستاورد‌های کشور در مناطق عملیاتی مختلف برگزار می‌شود و تا ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) ادامه دارد.

هفته گذشته کشتی باری اماراتی حامل تجهیزات نظامی که با هدف انجام اقدامات خصمانه بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده بود از سوی ارتش دولت نجات ملی یمن توقیف شد. محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی در واکنش به توقیف این کشتی اماراتی در توییتی اعلام کرد که عملیات توقیف این کشتی در چارچوب مقابله با تجاوزات دشمن انجام شد و این حق مشروع ملت یمن است.

این رزمایش در چارچوب طرح آموزشی و توانبخشی به منظور بالابردن سطح آمادگی یگان‌های نیرو‌های مسلح برای دفاع از مرز‌های این کشور در برابر مواجهه با هرگونه خطر و چالش‌های آینده برگزار می‌شود.

عبدالباری عطوان، سردبیر رأی الیوم نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن اعلام کرد که ممکن است بعد از توقیف کشتی اماراتی این بار نوبت کشتی‌های صهیونیستی باشد که در تیررس موشک‌های یمن قرار بگیرند.

بیش از ۸۰ درصد صادرات رژیم صهیونیستی به کشور‌های شرق آسیا و جنوب قاره آفریقا از طریق خط جنوب دریای سرخ انجام می‌شود. بدین ترتیب تشدید درگیری نظامی در این منطقه خطری برای کشتی‌های صهیونیستی به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار