مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از شبکه فیبر نوری بهره مند می شوند

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نهضت توسعه شبکه فیبرنوری در مناطق مختلف استان در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید محمد هادی امیری در بازدید از اجرای طرح فیبرنوری شهرک صنعتی بلکو یاسوج با بیان اینکه این شهرک نخستین شهرک صنعتی استان است که به فیبر نوری متصل می‌شود گفت: این طرح با هدف ایجاد پهنای باند مناسب به طول ۴ کیلومتر در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون شبکه فیبرنوری پایداری شبکه اینترنت در شهر‌های پاتاوه، دهدشت، یاسوج و دوگنبدان در حال اجرا است گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

امیری ضریب نفوذ اینترنت‌ ای دی سی ال خانگی را از طریق فیبرنوری پایین دانست و گفت: در تلاش هستیم که ضریب نفوذ اینترنت‌ای دی سی ال خانگی را به حد استاندارد برسانیم.

او گفت: ۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستا‌های شهرستان گچساران و باشت به زودی به مناقصه می‌رود که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز  می‌شود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان گفت: هم اکنون طرح فیبر نوری منطقه تنگ کناره، اکبرآباد، شهرک جوشکاران، دانشگاه آزاد یاسوج، هواشناسی، سایت‌های فناوری، فرودگاه و شهرک صنعتی فرودگاه در شهر یاسوج در حال اجرا است که طرح تنگ کناره ارتباط پایداری برای جنوب استان فراهم خواهد آورد.

امیری با بیان اینکه اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز به زودی آغاز می‌شود گفت: بیش از ۸۵ هزار مشترک تلفن ثابت و یک میلیون و ۴۰۰هزار مشترک تلفن همراه در سطح کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.