با آبگیری دریاچه؛

پرندگان مهاجر و گردشگران به گواب می آیند

دریاچه گواب خوسف طی بارندگی های اخیر آبگیری شده و این منطقه گردشگری پذیرای گردشگران و پرندگان مهاجر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - منطقه گواب، منطقه‌ای گردشگری و تفریحی برای افرادی است که می‌خواهند در طبیعت خوش بگذرانند.

گواب دارای کپر‌های سنتی است که جاذبه و زیبایی‌های این منطقه را دو چندان کرده است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود می‌بیند.

آبگیر این منطقه که در اصطلاح به آن دریاچه گواب گفته می‌شود، در اثر بارندگی‌های اخیر آبگیری شده و پرندگان مهاجر نیز مهمان این منطقه شده اند.

از حضور پرندگان مهاجر تا فرصت تفریح برای گردشگران

یکی از اهالی منطقه گواب می‌گوید: دریاچه این منطقه چند سالی بود که خشک شده بود، اما به دلیل بارندگی‌های اخیر آبگیری شده و به زیبایی قبلی خود رسیده است.

او می‌گوید: این منطقه فوق العاده زیباست و هر ساله گردشگران زیادی برای تفریح به این مکان تفریحی می‌آیند و از زیبایی آن لذت می‌برند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان خوسف می‌گوید: منطقه گردشگری گواب فرصتی عالی برای عکاسان است تا بتوانند به ثبت و ضبط عکس‌های زیبا و خاطره انگیز بپردازند.

او می‌گوید: در زمان آبگیری دریاچه، قایق‌هایی برای قایقرانی شهروندان و گردشگران در این منطقه مستقر می‌شدند و امسال هم انتظار داریم این اتفاق رخ دهد.

قایق ها از هفته آینده می آیند

شهردار خوسف نیز خبر از مستقر شدن دوباره قایق‌ها و به آب افتادن آن‌ها در چند روز آینده خبر داد.

صبور شهردار خوسف گفت: متولی منطقه گردشگری گواب خوسف شهرداری این شهر است و هر ساله قایق‌هایی را برای استفاده گردشگران فراهم می‌کند.

او گفت: حالا که به دلیل بارندگی‌های اخیر، آبگیری انجام شده است، قایق‌ها از چند روز آینده در این منطقه مستقر خواهند شد و گردشگران و شهروندان می‌توانند برای قایقرانی از آن‌ها استفاده کنند.

صبور گفت: حضور گردشگران و استفاده از قایق‌ها تأثیر زیادی روی معیشت و درآمد ساکنین منطقه دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.