۸۰ درصد قطعات کامیون‌های سنگین بومی سازی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با تکمیل فازهای جدید شرکت حدید مبتکران مشگین شهر بیش از ۸۰ درصد قطعات کامیون‌های سنگین در داخل کشور تولید می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان بازدید از مجموعه کامیون‌سازی حدید مبتکران مشگین شهر گفت: این مجموعه با تولید قطعات مختلف ماشین‌های سنگین امروزه به عنوان افتخار ملی مطرح است و باید با تمام توان از این مجموعه حمایت کنیم.

او گفت: ۶۲۰نفر از جوانان بومی منطقه در این شرکت مشغول هستند  که با راه‌اندازی فازهای جدید، این شرکت ظرفیت اشتغال زایی بیش از ۳۰۰۰نفر را دارد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در ایجاد زیر ساخت‌های آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی این مجموعه بزرگ، می‌توانیم یکی از نیازهای اساسی کشور را تامین کنیم چرا که برای خرید کامیون‌های سنگین رقم بالایی از کشور خارج می شود که این مجموعه نیاز کشور را از کامیون‌های سنگین برطرف خواهد کرد.

عاملی گفت: شور و اشتیاق جوانان در این کارخانه شعف آور و شادی آفرین است و همه کارهای این کارخانه از قطعه‌سازی تا نصب دستگاه‌ها با دست پرتوان جوانان بومی با تحصیلات عالی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی انجام گرفته و سرمایه گذار آن نیز با تمام توان پای کار است.

او گفت: با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی به ثروت عمومی در کشور افزوده می شود، هدف دولت سیزدهم حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از الله وردی سرمایه گذار حدید مبتکران بیان کرد:سرمایه گذار مجموعه حدید مبتکران از سال۸۸ بحث تامین زمین و مجوزهای لازم را پیگیری کرده و بعد از یک دهه شاهد رونق و توسعه این مجموعه بزرگ هستیم که واقعا برای استان و کشور یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

عاملی گفت: تمام ماشین آلات و دستگاه‌ها در زمان تحریم و با سختی بسیار وارد استان شده که کار طاقت‌فرسایی بوده است بنابراین همگان باید در حفظ و توسعه آن تلاش کنیم.

او گفت:امیدواریم این سرمایه ملی با یک پلتفرم مناسب با برند بومی که در استان ما تولید می شود وارد زنجیره ناوگان کشور شود.

استاندار اردبیل گفت:تخصیص آب پایدار به کارخانه مورد نظر میزان ۶لیتر در ثانیه است که خط انتقال آب مورد نیاز با مشارکت مجموعه حدید مبتکران و بهره‌مند شدن روستاهای مستقر در بین سد سبلان و کارخانه کامیون‌سازی انجام می‌گیرد.

عاملی گفت:با تلاش و همکاری شرکت برق استان این مجموعه با اتصال به شبکه برق از میزان ۵مگاوات بهره‌مند شد و تلاش می‌کنیم در آینده نیز با مشارکت سرمایه گذار ۲۰ مگاوات به لحاظ امنیت تولید به مجموعه اضافه کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.