بازتاب حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در رسانه چینی

یک روزنامه چینی خبر حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس ایران از رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را بازتاب داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، با تیتر «پرسپولیس و استقلال، تیم‌های برتر ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند»، خبر حذف نمایندگان ایران از معتبرترین مسابقات باشگاهی قاره کهن را پوشش داد.

این روزنامه چینی به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت، مسئولان تشخیص داده‌اند که این باشگاه‌ها «همه معیار‌های ضروری را برآورده نکرده‌اند.»

در ادامه این گزارش آمده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) روز جمعه اعلام کرد پرسپولیس ایران که دو بار فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شده است، پس از لغو مجوز، در مسابقات سال ۲۰۲۲ بازی نخواهد کرد.

پرسپولیس تهران که در فینال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ رقابت‌های باشگاهی آسیا شکست خورد، یکی از سه باشگاه ایرانی است که مجوز آن‌ها لغو شده است. استقلال قهرمان باشگاه‌های آسیا در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ و گل گهر سیرجان دیگر تیم‌های حذف شده هستند.

استقلال که در سال ۲۰۰۷ نیز به دلیل عدم ارائه به موقع لیست بازیکنان خود از دور مسابقات کنار گذاشته شد، پس از کسب مقام سوم در لیگ فصل گذشته ایران، قرار بود در مرحله پلی آف حضور داشته باشد.
گل گهر سیرجان جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب نکرد، اما این محرومیت به این معنا است که آن‌ها نمی‌توانند به عنوان جایگزین برای تیم‌های حذف شده معرفی شوند.
قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ روز ۱۷ ژانویه برگزار می‌شود.

تیم الهلال عربستان سعودی ماه نوامبر با پیروزی بر پوهانگ استیلرز از کره جنوبی عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ را به دست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
چرا این دو تیم را انقدر بزرگ می کنید. از بس پول ملت خرج این دو تیم کردید.بهتر کل فوتبال ایران تعطیل کنند.
آخرین اخبار