وزیر کشور:

امدادرسانی در جنوب فارس سرعت گیرد

وزیر کشور گفت: امکانات مورد نیاز بیشتری از استان‌های مختلف و سازمان‌ها برای مناطق سیل زده در جنوب فارس هرچه سریعتر تامین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - احمد وحیدی در نشست شورای مدیریت بحران با دستور کار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده جنوب فارس به میزبانی شهرستان لامرد از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی وزیر کشور و استانداری فارس خواست در اسرع وقت نسبت به رفع کمبود امکانات و تامین نیاز‌ها و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده اقدام کنند.

او گفت: نیاز‌ها و درخواست‌های مردم باید به طور دقیق، منسجم، منظم و با نگاه عمیق به وضعیت سیل زدگان تهیه و با بخش‌های مختلف دولت ارسال وگزارش شود.

وزیر کشور گفت: مسئولان و مدیران استانی و محلی به ویژه فرمانداران باید به صورت مستمر در بین مردم حضور یابند و از نزدیک در جریان درد‌ها و مشکلات ناشی از سیل قرار گیرند.

او با بیان اینکه بخشی از جبران خسارت سیل به ستاد اجرایی فرمان امام و بخشی هم به بنیاد مستضعفان واگذار شد، گفت: بودجه‌ای هم برای هر شش شهرستان برآورد شده است تا برای تصویب در جلسه هیئت دولت مطرح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده و میزان خسارت وارد در فارس گفت: بر اساس ارزیابی‌های اولیه بارش‌های سیل آسا اخیر بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌ها و زیرساخت‌های زیربنایی و منازل خسارت وارد کرده است.

اسماعیل محبی پور گفت: برخی از خسارات سیل اخیر مربوط به اقدام‌های غیرمجاز، تعرض به حریم رودخانه ها، منابع طبیعی و زیست محیطی از سوی مردم است.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استاندار‌ی فارس در ستاد بحران لامرد گفت: خسارت سیل در سه بخش مسکن، کشاورزی و زیرساخت‌ها بوده است.

او گفت: در بخش مسکن تعداد ۱۱۹۵ واحد مسکونی خسارت دیده است که از این تعداد ۴۷۵ واحد شهری است که شامل ۱۸۹ واحد قابل تعمیر و ۲۸۶ واحد شامل بازسازی است.

آزادی گفت: ۶۳۰ واحد روستایی نیز آسیب دیده که شامل ۳۲۰ واحد قابل تعمیر و ۳۰۸ واحد مشمول بازسازی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در بخش زیرساخت‌های آب، راه و گاز ۸۶۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های جنوبی فارس که به ریاست وزیر کشور برگزار شد گفت: در بیرم که به غیزانیه فارس مشهور است فاجعه رخ داده است.

او ضمن تشکر از حضور وزیر در جنوب فارس گفت: انتظار این بود که مردم این استان در این حادثه بهتر دیده شوند.

حسین‌زاده گفت: در جریان سیل اخیر مردم زندگی‌شان را در سیل از دست داده اند و به نوعی گرفتار شده اند که لازم است به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز گفت: انتظار داریم در هیات دولت بودجه مناسبی برای جبران خسارت‌ها درنظر گرفته شود، بیش از ۷۰ درصد مردم بیرم و عمادشهر، شغلشان کشاورزی و دامپروری است و مردم دام‌هایشان را در این حادثه از دست دادند و لازم است جبران خسارت به صورت مرحله‌ای و خارج از بروکراسی انجام شود و ماجرای زلزله تکرار نشود.

موسوی نماینده مردم لامرد و مهر هم در جلسه ستاد بحران جنوب فارس گفت: براساس برآورد‌های اولیه سیل اخیر به بخش‌های مختلف دو شهرستان لامرد و مهر افزون بر هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار