فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم:

خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های حاج قاسم بود

سردار موحد گفت:شجاعت، عقلانیت و خستگی ناپذیری از ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -سردار محمدرضا موحد،فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم شامگاه پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی و  ابو مهدی المهندس و یارانشان که  با حضور نخبگانی از علمای دینی و رهبران محور مقاومت به همت مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق در قم برگزار شد، گفت: مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام راحل و اسلام در طول تاریخ است، این مکتبی است که ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی بر اساس آن زنده و پابرجاست و با این مکتب امکان زمینه سازی برای شکست جبهه مستکبران و ظهور امام زمان (عج) فراهم خواهد شد.

او می گوید:شجاعت، شهامت، عقلانیت، شناخت دقیق از دشمن، تدبیر، تلاش و خستگی ناپذیری، نفوذ در عمق جان جهان اسلام و آزادگان جهان، اخلاص و خودداری از دیده شدن، کمک به مردم در حوادث مختلف و توجه به خانواده شهدا از مهمترین ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار موحد درباره ویژگی‌های شهید ابومهدی مهندس گفت: فعالیت‌های انقلابی این شهید به قبل از انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی برمی گردد و بسیاری از همرزمان وی در جنگ هشت ساله به شهادت رسیدند و همین مسائل سبب شد تا مدت در ایران سکونت داشته باشد و حتی آمریکا اجازه ورود وی به پارلمان عراق را با وجود پیروزی در یکی از انتخابات نداد.

او گفت: شهید ابومهدی مهندس معتقد بود که مقام معظم رهبری جانشین به حق امام راحل است که بدون رهبری ایشان امکان پشتیبانی از جبهه مقاومت وجود نداشت و همچنین به باور وی، شهید سلیمانی نیز بازوی قدرتمند ولایت فقیه بود.

به گفته فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم  اخلاص، گمنامی و مردمی بودن از ویژگی‌های شهید ابومهدی مهندس بود و خصوصیات این شهید بسیار نزدیک به سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) و اهمیت مسئله بصیرت می گوید: شناخت خطر فتنه و انحراف اسلام از بعد سیاسی و اجتماعی به اسلام فردی یکی از مشخصات و اقدامات بزرگ حضرت فاطمه (س) بود.

سردار موحد گفت: غیرت دینی، شجاعت و صراحت در کنار بصیرت سبب شد تا این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت سکوت اختیار نکند و با تمام امکان در دفاع از امیرالمومنین (ع) ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم با اشاره به حوادث و اعتراضات سال ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری وقت گفت: مردم در این سال نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری و بصیرت دینی بساط آشوب را از کشور جمع کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار