اتهام دادستان بوستون علیه یک تاجر روس

یک تاجر ثروتمند روس از سوی دادستان بوستون متهم به ارتباط با کاخ کرملین و هک اطلاعات یک شرکت تجاری آمریکا به ارزش ۸۲ میلیون دلار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیسلاو کلیوشین، مالک یک شرکت فناوری اطلاعات که با دولت روسیه در ارتباط بوده متهم است برخی اطلاعات یک شرکت تجاری آمریکایی را از طریق هک در اختیار مسکو قرار داده است.

او که در سوئیس مستقر بود ماه گذشته به درخواست مقامات آمریکایی دستگیر و تحویل آمریکا داده شد. پیشتر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اعلام کرده بودند که این تاجر روسی تحت تعقیب است و باید محاکمه شود.

دادستان‌های آمریکا این فرد روسی را متهم کرده اند با استخدام یک افسر سابق ارتش آمریکا در شرکت تجاری خود قصد داشته اطلاعات مهمی از برخی روابط تجاری داخلی آمریکا به دست آورد.

مقامات قضایی آمریکا می‌گویند این فرد در سال ۲۰۱۶ از طریق هدف برخی پایگاه‌های اطلاعاتی مهم در این کشور قصد دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری را داشته است.

دادستان‌های بوستون اعلام کرده اند کلیوشین به همراه چهار نفر دیگر با هک کردن پایگاه‌های اطلاعاتی و تجاری داخلی آمریکا قصد اختلال در بازار‌های مالی و اوراق قرضه این کشور را داشته اند و نیز برخی اطلاعات روابط تجاری داخلی این کشور را در اختیار دولت روسیه قرار داده اند.

این متهم روسی در حال حاضر در آپارتمانی در بوستون آمریکا در حبس خانگی است و مقامات قضایی درخواست وی برای گذاشتن وثیقه را رد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار