محمد عاقل اعزام:

عساکر را به لباس‌های جدید نظامی ملبس می‌کنیم

وزارت داخله طالبان گفت علاوه بر تعلیم و تربیت  نیرو ها برای عساکر در کشور لباس‌های جدید نظامی تهیه خواهیم کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان _ فراهم شدن یونیفورم برای نیروهای پولیس به ایجاد نظم و نیز افزایش اعتماد مردم بر نیروهای نافذ کننده قانون می انجامد.
محمد عاقل اعزام، معاون سخنگوی وزارت داخله طالبان از درست کردن لباس برای نیروهای پولیس خبر داده است.
وی گفت این وزارت می‌کوشد تا زمینه آموزش‌های نظامی را برای نیروهای پولیس در همه  بخش‌های کشور فراهم سازد.
چهار ونیم ماه از روی کار آمدن دوباره طالبان می‌گذرد اما بیشتر نیروهای پولیس طالبان با لباس‌های شخصی اجرای وظیفه می‌نمایند.
محمد عاقل اعزام گفت: "وزارت داخله طالبان افغانستان در کنار آغاز روند تعلیم و تربیت  نیرو ها، شماری زیادی از عساکر را در سراسر کشور به لباس‌های نظامی ملبس ساخته و این روند تا زمانی جریان خواهد داشت که همه نیرو ها به لباس های یاد شده ملبس شوند".
برخی از آگاهان مسائل نظامی گفتند که فراهم شدن یونیفورم برای نیروهای پولیس به ایجاد نظم و نیز افزایش اعتماد مردم به نیروهای نافذ کننده قانون می انجامد.
جنرال ثمر سادات، آگاه مسائل نظامی در این باره گفت: "سه چیز برای پولیس بسیار عمده و اساسی است؛ اول یونیفورم، دوم قیافه منظم، سوم آگاهی از قوانین جرایم جنایی و سایر جرایم که مربوط می‌شود به وزارت داخله".
اسد الله ندیم، آگاه مسائل نظامی گفت: "حکومت باید به تعلیم و تربیه استندرد نیروهای خود توجه داشته باشد که مطابق معیار های قبول شده باشد، آموزش بیشتر، موفقیت بیشتر را تامین می‌کند".
شماری از شهروندان کشور هم از این تصمیم طالبان استقبال می‌کنند و گفتند که برخی از گروه‌ها و افراد استفاده جو، برای بدنام ساختن طالبان در چنین لباس‌ها جرایم جنایی را مرتکب شده اند.
انتهای پیام/ ر
برچسب ها: وزارت داخله ، پلیس ، لباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار