۵۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی با ساخت محور واگن باری در تبریز

عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان تبریزی فعال در زمینه ساخت قطعات ریلی، گفت: با ساخت سه هزار دستگاه بوژی (محور واگن‌های باری)، سالانه ۵۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی مختاری عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان تبریزی گفت: حداقل نیاز صنعت ریلی کشور به بوژی ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال است تا نیاز کشور به ۱۲ هزار واگن در پنج سال را پشتیبانی کند.

اوافزود: بوژی قسمت حساس و فنی واگن باری است که از ۲۵۶ قطعه ساخته شده است.

اوگفت:در سال گذشته حدود یک هزار و ۴۰۰ بوژی در این واحد ساخته شد که امسال این رقم با افزایش صد در صدی به حدود سه هزار دستگاه رسیده است.

عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان تبریزی گفت: این شرکت با شرکت‌های پارس اراک، فولاد درخشان اراک، ایریکو ابهر، پلور سبز کرمان و کوثر اصفهان قرارداد دارد و سال گذشته توانسته است به موازات تولید انواع بوژی، از محل اعتباری که در نزد بانک‌ها دارد تسهیلات نزدیک به ۲ هزار واگن را گرفته است.

مختاری گفت:این شرکت تا قبل از سال ۹۵، ۳۲ قطعه صنعتی در بخش ریلی و جعبه یاتاقان در ۱۴ مدل تولید و روانه بازار کرده است.

علیزاده معاون فنی این شرکت هم گفت: این شرکت به عنوان تنها شرکت در خاورمیانه است که بوژی‌های آن امکان سیر در راه آهن اتحادیه اروپا را دارند.

رحیمی رئیس هیات مدیره نیز از اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم ۲۵۰۰ نفر در این شرکت خبرداد.

او گفت: برای افزایش بهره وری تولید، واحد تحقیق و توسعه شرکت فعال شده است تا مراحل تولید را روباتیک کند و به لطف فعال شدن این واحد و تولیدات آن، نه تنها قطعه سازان استان بلکه شرکت‌های واگن ساز راکد نیز فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار