برگزاری همایش رهروان حضرت فاطمی در مصلای تبریز

عصر امروز همایشی با عنوان رهروان فاطمی با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی تبریز در مصلای اعظم امام خمینی (ره) به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام فقیه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت: قرآن اساسا برای هدایت بشر و رسیدن آن به کمال برنامه دارد، اراده الهی اینست که فیض خود را برای بشر ارائه کند، برای تحقق این هدف ابزار و راه‌هایی معرفی کرده است که وجود مبارک ائمه از این راه‌ها است.

اوافزود: رهبری معظم انقلاب شهید سلیمانی را یک مکتب عنوان کردند و ولایتمداری، تزکیه، صلابت، صدق، اخلاص وفهم دقیق از دنیا و آخرت را از خصوصیات ایشان برشمردند که به معنای واقعی آن است، اما غفلت نکنیم که قدرت تاثیر گذاری شهید در دنیا اینست که حاج قاسم تربیت یافته مکتب امام راحل بودند.

اوادامه داد: در تاریخ معاصر اثر گذارترین و با نفوذ‌ترین چهره را امام راحل می‌شناسیم و امام نیز تربیت یافته مکتب اهل بیت هستند.

همچنین حجت الاسلام حسینی سرپرست تبلیغات اسلامی استان گفت: در آستانه سالروز شهادت بی بی دو عالم قرار داریم خداوند متعال در قرآن ایشان را خیر کثیر معرفی می‌کند که کل نعمت‌های دنیا را کمتر از مقام ایشان می‌داند لذا جایگاه حضرت قطعا برای ما ناشناخته و دست نیافتنی است.

او افزود: حضرت زهرا نور عظمت آفرینش است و خدا ایشان را از وجود نورانی خود آفریده است، اما باید یک بُعد حضرت زهرا را برای خود الگو قرار دهیم چرا که ایشان حتی برای امامان ما الگو هستند.

او ادامه داد: ولایتمداری، تربیت فرزندی و سایر خصوصیات ایشان برای ما الگو است، درست است که کرونا باعث شده مقداری از کیفیت مراسمات ما کاسته شود و آنچنان که باید نتوانیم در شان خانم عزاداری کنیم، اما هیات‌های عزاداری ما در مواقع توزیع بسته‌های معیشتی و جذب نیرو‌های جهادی برای مواسات و همدلی و کمک رسانی به انقلاب اسلامی از تمام توان خود استفاده کردند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام نوبری نماینده مسجد مقدس جمکران در استان آذربایجانشرقی گفت: باید بتوانیم تکلیف خودمان را نسبت به حضرت زهرا (س) ادا کنیم و ادای این تکلیف عرض ارادت به ائمه اطهار است، از سویی امامتی که حضرت زهرا فرمودند تنها اختصاص به بعد از رحلت پیامبر (ص) نبود، چرا که اگر امام نباشد جامعه بی صاحب می‌ماند.

اوبا بیان اینکه مسجد مقدس جمکران بر اساس خواسته امام زمان (عج) و عنایت و توجه مراجع عظام تقلید احداث گردید، افزود: این مسجد مقدس مامن و پناهگاه مومنین است و استان ما بعد از تهران دفتری برای مسجد مقدس جمکران در مصلای امام خمینی (ره) تبریز ایجاد کرده و انتظار داریم هیات‌های حسینی در جلسات ما حضور یابند و ایده‌ها و طرح‌های خود را ارایه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.