با حضور شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی صورت گرفت؛

برگزاری شعر جهان‌مرد در مشهد

عصر شعر مجازی جهان‌مرد به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد- حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: عنوان جهان مرد به واسطه جمعیت بالای علاقه‌مندان شهید سلیمانی در سراسر جهان است که با هر قوم و مذهبی که به دنبال صلح و آرامش جهانی هستند، بسیار به‌جا و مناسب است.

عصر شعر مجازی جهان‌مرد به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با حضور شاعران فارسی زبان افغانستانی، پاکستانی و هندی به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت شاعران استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم و گلستان در مشهد برگزار شد.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی فردی نظامی با بالاترین درجه است که در وصیت نامه خود قید می‌کند «بر روی سنگر قبرم بنویسید: سرباز»، فردی که در مقابل استکبار و ظلم بسیار قاطعانه و قدرتمند و در مقابل کودکان و ضعفا بسیار مهربان و رئوف بود و دشمن بداند که با ترور حاج قاسم، تنها جسم فانی و زندگی دنیوی او را به اتمام رساند، حال آنکه سردار سلیمانی تمام شدنی نیست و به این سردار اسلام زندگانی ماندگارتری بخشیدید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در پی لبیک گویی به مکتب حاج قاسم و ادای دین به این جهان مرد، بالغ بر هزار و ۴۰۰ رویداد فرهنگی را در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم رقم زدند.
در ادامه ابوالفضل مبارز، عاطفه سادات موسوی و عاطفه جعفری، شاعران اهل افغانستان به خوانش سروده‌های خود با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

قاسم مهرنیا، شاعر خراسان شمالی، جعفر عباسی شاعری از استان خراسان جنوبی، عباسعلی صباغ زاده از سیستان و بلوچستان، احمد شهریار شاعر پاکستانی و حمزه محمودی، شاعر اهل افغانستان از استان قم و آخوند قره‌جه شاعر ترکمن، محمدنادر امیری و محمداسحاق رسولی شاعران اهل افغانستان از استان گلستان نیز به خوانش سروده‌های خود پرداختند.

همچنین

منبعغ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.