تشکری هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱/ از جریمه پلیس تا تعداد مجوزهای ورود

عضو شورای شهر تهران گفت: چون در طرح ترافیک فعلی پلیس ورود‌های غیر مجاز را جریمه نمی‌کند شاهد افزایش ترافیک در محدوده طرح هستیم.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۱ قطعا تغییر می‌کند.
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تغییراتی که چند سال گذشته در طرح ترافیک ایجاد شد، چون مبنای تردد خودرو‌ها در این محدوده بر اساس ساعت ورود و خروج بود، حجم خودرو‌های ورودی بیشتر شد.

تشکری هاشمی گفت: از سویی دیگر، چون کسانی که غیر مجاز وارد محدوده طرح می‌شدند، فقط بدهی عوارض برایشان ثبت می‌شد، و پلیس آن‌ها را جریمه نمی‌کرد، در نتیجه ورود‌های غیر مجاز و حجم ترافیک هم بیشتر شد.

به گفته تشکری هاشمی این ایرادات مدیریت شهری را با آشفتگی مواجه کرده و حتما نحوه اجرای طرح ترافیک برای سال بعد تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: باید برای سال آینده تعداد مجوز‌های ورد به طرح ترافیک کمتر شود و در مورد استاندار‌های آلایندگی ملاحظاتی شود.

تشکری هاشمی گفت: در مورد تغییرات نرخ طرح ترافیک بر خلاف سال‌های قبل که به میزان افزایش تورم بوده، به خاطر شرایط اقتصادی شهروندان امسال کمتر از تورم خواهد بود و متناسب با کشش شهروندان نرخ تعیین خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: تعیین ساعت طرح ترافیک در اختیار شورای ترافیک است، اما باید تغییر کند.

از ۴ سال پیش و با روی کار آمدن محسن پورسیدآقایی به عنوان معاون حمل و نقل وترافیک شهردار تهران، تغییران زیادی در طرح ترافیک صورت گرفت که از آن جمله حذف محدوده زوج یا فرد و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای تردد در آن به میزان هر فصل ۲۰ روز بود.

همچنین نرخ ورود به طرح ترافیک متناسب با ساعات پیک ترافیک متغیر شد و خودرو‌هایی که در ساعت غیر پیک قصد ورود به طرح داشتند باید هزینه کمتری پرداخت می‌کردند که به اعتقاد تشکری هاشمی این موضوع سبب افزایش حجم خودرو‌ها در این محدوده شد.

در سال ۹۷ که طرح جدید ترافیک برای اولین بار اجرا شد، پورسیدآقایی به عنوان مجری طرح جدید ترافیک مدعی بود که طرح جدید سبب کاهش آلودگی هوای تهران شده است. اما برخی اعضای شورای پنجم شهر تهران مثل الهام فخاری افزایش بارندگی‌ها در آن دوره را علت اصلی کاهش آلودگی هوا می‌دانستند و افزایش هزینه‌های ورود به طرح ترافیک را ابزاری برای درآمدزایی شهرداری می‌دانستند نه عاملی برای کاهش آلودگی هوا.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدصالحی
۰۰:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
مشگل امروز ما از عدم حضور مدیران اجتماعی در میادین اصلی است و هر کسی با هر طرز فکر غیر تخصصی وارد می شود و این خود بالاترین مشکل در عملکرد است . بخش تردد خانواده در محل های آموزشی خود در ساعات اولیه و انتهایی خود یکی از دغدغه های اساسی می باشد .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۷ ۱۴ دی ۱۴۰۰
شما از این حرفها زیاد زدید مگر قرار نبود از اول آذر طرح ترافیک بطور کامل اجرا بشود پس چرا نشد شهرداری یه بهانه واهی آورد که مدارس بطور کامل بازگشایی نشده در صورتی که طبق مصوبه شورای عالی ترافیک اگر مدارس رسما بازگشایی شد طرح ترافیک کامل اجرا شود اما تبصره ای نیاورد بود که شهرداری برود سر کلاسها حضور غیاب کند که اگر حتی یک دانش آموز هم سر کلاس حاضر نشد مصوبه را اجرا نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اینقدر در همه امورات اعم از شهری اقتصادی اجتماعی ... بد عمل شده که دیگر مردم نسبت به اقدامات اینها بی تفاوت شده اند! در هر زمینه ای مشاهده کنیم فقط طرحهای سلبی و آزار رسان خواهیم دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
آقا این طرح رو بردارید. کارمند ساکن محدوده طرح ساعت ۴ تعطیل میشه تا ساعت ۶ چکار کنه که وقتش بگذره بره خانه؟
میدونید من سر همین دو ساعت معطلی چقدر درد و مرض گرفتم؟!
آخرین اخبار