۶۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال سردشت هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کردند

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: تاکنون ۶۶ درصد از جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال این شهرستان هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کرده و نسبت به بیماری کووید- ۱۹ ایمنی نسبی به دست آورده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، داوود آتشی رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۴۵ هزار دز واکسن در سردشت تزریق شده است که از این تعداد تاکنون بیش از ۸۱ هزار نفر از واجدان شرایط دز اول و ۶۴ هزار نفر نیز دز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دز اول تزریق کرده‌اند.

او می گوید: تاکنون پنج هزار و ۲۷۷ نفر شامل مجموعه کادر درمانی و افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا که حداقل سه ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته، دز سوم خود را نیز دریافت کردند.

 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۰ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند، هم‌اکنون ۱۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند و امیدواریم در روز‌های آینده این آمار کمتر شود.

 به گفته او حدود ۹۸ هزار نفر در سردشت بالای ۱۲ سال سن دارند، گفت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد و همچنین استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.