عطوان:

شهادت سردار سلیمانی یک خلأ برای مقاومت است

سردبیر رأی الیوم شهادت سردار سلیمانی را خلأیی برای مقاومت عنوان کرد و خواستار معرفی چهره‌های متفکر مقاومت به جهان از سوی امت اسلامی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگر و روزنامه نگار مشهور جهان عرب با اشاره به مصیبت و خلأ سردار سلیمانی برای مقاومت، تاکید کرد رویش‌ها در میان امت اسلامی بسیار زیاد است و این امت خلأ سردار سلیمانی را پر خواهد کرد و می‌تواند اندیشمندان بزرگ مقاومت را به جهان معرفی و جای خالی این شهید را پر کند.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت: حاج قاسم سلیمانی رهبر راستینی بود که پایداری و پیروزی‌ها و آموزش ها، فناوری موشکی و پهپادی و مهندسی تونل‌ها در حوزه گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غزه همگی به لطف راهبرد و نظارت مستقیم وی بود.

ترور سرلشکر سلیمانی خسارت سنگینی برای ایران و به طور کلی محور مقاومت بود چرا که جایگاه این مرد فراتر از سمت رسمی اعلام شده به عنوان فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی (لقب مورد علاقه وی) علاوه بر اینکه به رهبر عالیقدر ایران بسیار نزدیک بود و از نظر بسیاری، مرد شماره دو و بازوی راست و چپ ایران بود، مهندس واقعی و پدر نقش آفرینی راهبردی ایران در منطقه و جهان بود که این امر در وجود بازوی نظامی موازی و غیر رسمی در لبنان، عراق، یمن، فلسطین اشغالی (منطقه غزه) و حضور نظامی محور مقاومت در سوریه و نقش وی در مقابله با دسیسه چینی، تبلور یافته بود.

سردبیر رأی الیوم با اشاره به سخنان رهبر ایران در دیدار با خانواده شهید سلیمانی در دومین سالگرد شهادت ایشان نوشت: نمی‌دانم انتقامی که عطش رهبری تهران را فرو خواهد نشاند، چگونه خواهد بود، اما می‌توانم پیش بینی کنم اخراج همه نیرو‌های آمریکا از عراق و در درجه دوم از سراسر خاورمیانه، در صورت دستیابی یا عدم دستیابی به توافق در مسئله هسته ای، در ماه‌های آینده در رأس اولویت‌های ایران قرار خواهد داشت.

هنوز ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی و هزار تن از نیرو‌های ائتلاف در خاک عراق حضور دارند و بیانیه‌های رسمی عراق مبنی بر خروج همه نیرو‌های آمریکایی و اینکه باقی مانده نیرو‌ها مأموریت مستشاری داشته و برای آموزش حضور دارند، فریب و نیرنگ و ریشخندی بیش نیست.

۲۵۰۰ سرباز آمریکایی و اروپایی چه رایزنی‌هایی ارائه می‌کنند؟ و آیا این ماموریت به این تعداد از مستشاران نیاز دارد؟ آن‌ها چه آموزش‌هایی به نیرو‌های ارتش عراق می‌دهند؟

عطوان افزود: سرلشکر حاج قاسم سلیمانی دین و حق بزرگی بر گردن عرب‌ها و به ویژه نیرو‌های مقاومت فلسطین دارد، زیرا این پایداری و پیروزی‌ها و آموزش ها، فناوری موشکی، پهپادی و مهندسی تونل‌ها در حوزه گروه‌های مقاومت اسلامی در منطقه غزه همگی به لطف راهبرد و نظارت مستقیم وی بود.

مصیبت ترور سرلشکر سلیمانی بسیار بزرگ است، اما امت اسلامی زاینده و مولد است و خلأ را نمی‌پذیرد و می‌تواند متفکران بزرگ مقاومت را به جهان عرضه کرده و جای خالی این شهید را پر کند. گذر روزگار همه چیز را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
شهادت سردار سلیمانی یک خلأ برای مقاومت است..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هرگز!
ایشان عین ایمان و نیروی ذاتی
برای مقاومت بشریت ، در مقابل استعمار هستند...


سلام بر" حسین " سرور آزادگان جهان .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۰۱ ۱۲ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
سردار دلها فرمانده محور مقاومت اسلامی شهید زنده و حی و حاظر هستند فقط اندکی دید بصیرت می خواهد که حضورش را بهتر از همیشه در کنارتان احساس کنید و به توصیه هایش همچون گذشته عمل کنید و به توصیه های جدید ایشان گوش فرا دهید و به توصیه های جدید ایشان عمل کنید ایشان با قدرت و اقتدار مافوق فکر و دید و قدرت بشری در خدمت نظام مقدس ایران اسلامی و مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص هستند فقط کافیست از ایشان صادقانه و خالصانه و دوستانه بخواهید تا در امورات مختلف شما را یاری رساند و یاریتان هم می رساند سردار دلها زنده است زنده ابدی شده است و هر لحظه که شما خوبان اراده کنید در کنارتان است مکتب ایشان هم زنده و پویا است فقط ایشان را با چشم سر نمی توانید ببینید که برخی از خوبان نیکان ابرار ایشان را با چشم سر هم می بینند و با گوش سر صدا و توصیه های جدیدش را می شنوند نیازی به معرفی چهره متفکر خردمند جدید نیست فقط کافیست سرداران و فرماندهان جدید محور مقاومت که فیزیکی جای فیزیکی ایشان را پر می کنند مکتب ایشان را ادامه دهند خود ایشان توصیه های جدید را به سردارانشان از طرق مختلف می رسانند و جای هیچگونه نگرانی و خلأیی نیست محکم و مقتدرانه و قدرتمندانه همانند قبل عمل کنید که پیروزیهای پی در پی بزرگتری در انتظارتان است . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۱۸ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بسم رب الشهداء والصدیقین :
ای سردار دلها ای صدیق شهید ای فرمانده محور مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص به جسمهای سوخته اربا اربایتان و دست قطع شده تان همچون سردار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس ع قسم که انتقام بسیار بسیار بسیار سخت خار ذلیل نابود کننده ایی در انتظار آمریکایها و انگلیسیها و صهیونیستها و سعودیهای تروریست است که برای ترور شما خوبان با هم همدست شداند و نقشه مشترک کشیدند در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و سر تا سر جهان و تا اخراج و نابودیشان در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص و پاکسازیشان از سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص امت بپاخواسته واحده رسول الله ص امت یکپارچه حزب الله در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص از پا نخواهند نشست و نماز شکرانه پیروزی و فتح بزرگ را در مسجد قدس شریف آزاد شده توسط رزمندگان سپاه قدست که متشکل از همه رزمندگان دلاور مردان مرد محور مقاومت اسلامی هستند خوانده خواهد شد تا دشمنان ایران اسلامی و دشمنان محور مقاومت اسلامی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص بدانند منظور از انتقام سخت بزرگ چیست و چگونه خواهد بود . برای شادی ارواح مطهر و ملکوتی و بلندمرتبه جمیع صدیقین شهدا بفرستیم رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار