امانوئل مکرون:

هفته‌های سختی را در پیش رو داریم

رئیس‌جمهور فرانسه در بحبوحه جابه‌جایی رکورد‌های کرونایی در این کشور، از مشکلات پیش‌روی مردم فرانسه سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در این کشور گفت که چند هفته آینده برای فرانسه دشوار خواهد بود.

گفته‌های جدید تلویزیونی مکرون به مناسبت آغاز سال نوی میلادی در حالی مطرح می‌شود که فرانسه با ثبت بیش از ۲۳۲ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در طی ۲۴ ساعت گذشته، رکورد خود را شکسته است. برای سومین روز پیاپی، تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت بالای ۲۰۰ هزار نفر بوده است که این امر سبب تبدیل فرانسه به یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا شده است. گفتنی است، میزان ابتلا به کرونا در فرانسه حتی از انگلیس و ایتالیا نیز بالاتر بوده است.

در پاریس، مراسم آتش‌بازی سنتی سال نو لغو شده است، زیرا به گفته مقامات شهر، بیم آن می‌رود که مردم نتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مکرون امروز بار دیگر خواستار واکسیناسیون در مقیاس گسترده شد و این اقدام را راه‌حلی برای خروج از وضع فعلی دانست. وی همچنین اعتقاد دارد سال ۲۰۲۲ میلادی، سال پایان همه‌گیری کرونا خواهد بود.

شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون به حدی است که گفته می‌شود بیماران کرونایی نزدیک به ۸۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در آمریکا را اشغال کرده‌اند. در انگلیس نیز به گزارش سازمان بهداشت این کشور در روز چهارشنبه، تعداد مبتلایان افزایش ۳۰ درصدی داشته است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا نیز ۱۴۴ هزار مورد در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است و طبق اعلام وزیر بهداشت این کشور تا اوایل ماه دوم سال جدید میلادی به ۲۵۰ هزار نفر در روز خواهد رسید.

به گفته سازمان جهانی بهداشت سویه اُمیکرون یروس کرونا بسیار سریع‌تر از گونه دلتا در حال انتقال است و افراد واکسینه‌شده یا بهبودیافته از «کووید ۱۹» را نیز مجددا درگیر این بیماری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار