آنتونی بلینکن:

مقامات ناتو آماده آغاز گفت‌وگوی «معنادار» با روسیه هستند

دبیرکل ناتو در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به بررسی مسئله تنش در اوکراین پرداخت و اعلام کرد ناتو آماده گفت‌وگوی «معنادار» با روسیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است، مقامات ناتو آماده آغاز گفت‌وگوی «معنادار» با روسیه هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در گفت‌وگوی تلفنی به بررسی مسائل مربوط به اوکراین پرداختند.

بلینکن درمورد تعاملات آتی با روسیه در چارچوب «شورای روسیه و ناتو» و ثبات استراتژیک بین آمریکا و روسیه صحبت کرد. به گفته او، ائتلاف آماده گفت‌وگوی معنادار با روسیه است، اما از سوی دیگر، در صورت پیشروی روسیه این ائتلاف علیه روسیه متحد خواهد شد.

پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روسیه را بار‌ها به تصمیم برای «تجاوز» به خاک اوکراین متهم کرده است.

روسیه بار‌ها تأکید کرده است که قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد و در عوض ناتو با تحریکات خود بر تنش‌ها در منطقه می‌افزاید. امروز (جمعه) نیز سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرده که این کشور مصمم به دفاع از امنیت خود است و اگر ناتو بخواهد به تحریکات خود ادامه دهد، روسیه نیز مجبور خواهد شد مقابله به مثل کند.

ناتو دلیل افزایش حضور نظامی خود در اوکراین را افزایش امنیت این کشور عنوان کرده و این در حالی است که مسکو معتقد است هیچ کشوری نباید امنیت خود را با هزینه دیگران تقویت کند.

روسیه ورود ناتو به خاک اوکراین را تهدیدی برای امنیت مسکو عنوان کرده چرا که در این صورت سامانه‌های موشکی و دیگر تسلیحات ائتلاف در نزدیکی مرز این کشور مستقر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار