ادامه روند کاهش بستری های کرونا در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از کاهش تعداد بستری بیماران کووید-۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده گفت: با بستری شدن ۲۱ نفر درشبانه روز گذشته و ترخیص ۲۳ نفر پس بهبودی نسبی در هیمن مدت بستری های کرونا در استان به ۱۱۴ نفر کاهش یافت.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته بیمار فوتی در استان وجود نداشته و آمار جانباختگان کرونا همچنان در رقم  ۲ هزار و ۶۱۱ نفر ثابت ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:  هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد ولی با تایید ابتلای یکی از شهروندان استان اردبیل به سویه اومیکرون کرونا در استان هرمزگان، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

او با تاکید بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی گفت: کیت تشخیصی اومیکرون در استان وجود دارد و برای مواردی که سابقه تماس با فرد مبتلا داشته‌اند، استفاده خواهد شد ولی مرسوم است که بعد از غالب شدن یک سویه در کشور، نیاز به انجام تست نیست و موارد مثبت بیماری از نوع اومیکرون خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان ادامه داد: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

او گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۴۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

حبیب زاده از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ساکن این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۰۷ هزار و ۵۷۷ دُز واکسن نوبت اول و ۷۸۶ هزار و ۱۲۴ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

او ادامه داد: تاکنون برای ۹۸ هزار و ۲۴۵ نفر از گروه‌های سنی واجدان شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، قبل از شیوع احتمالی موج ششم تمام افراد واجد شرایط دُز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

حبیب زاده گفت: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

او در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار