با صدور ۱۰۸ کارت همیار افتخاری محیط بان؛

حفاظت مشارکتی برای حفاظت پایدار از محیط زیست صورت می‌گیرد

به منظور حفاظت پایدار از عرصه طبیعی و محیط زیست خراسان جنوبی، ۱۰۸ کارت همیار افتخاری محیط بان در قالب حفاظت مشارکتی صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مستقیم فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حفاظت مشارکتی یکی از مهمترین انواعی است که در حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست نقش دارد.

او گفت: بدین منظور از ظرفیت مشارکت چند جانبه برای حفاظت از محیط زیست در پهنه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتری محیط خراسان جنوبی استفاده می‌شود.

مستقیم گفت: در خراسان جنوبی با کمبود نیروی محیط بان مواجه هستیم که با توجه به گستردگی پهنه زیست محیطی استان، نیازمند مشارکت سایر افراد در حفاظت از محیط زیست هستیم.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پرسنل نیروی انتظامی، مرزبانی، افراد روستایی، عشایری، دهیاران، دانشجویان، فعالان محیط زیست و خبرنگاران از جمله افرادی هستند که پای کار آمده اند و در امر حفاظت از محیط زیست به محیط بانان کمک می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: با همکاری این افراد، بسیاری از شکارچیان قبل از شروع به شکار غیرمجاز دستگیر شده اند و این امر در حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری نقش مهمی داشته است.

مستقیم گفت: در این زمینه تاکنون ۱۰۸ کارت همیار افتخاری محیط بان بابت مشارکت علاقمندان به حوزه حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست استان صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: افرادی برای صدور کارت ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی شرایط، افراد واجد شرایط پذیرفته شدند.

او گفت: افرادی که علاقمند به داشتن این کارت و همکاری با محیط بانان هستند می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و مراجعه به قسمت همیار افتخاری، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و مدارک لازم را بارگذاری کنند تا درخواست آن‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.