وزیر راه و شهرسازی:

اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پلکانی می‌شود‌/ پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به مردم

قاسمی گفت: در حال توافق با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم تا اقساط ‌طرح ملی مسکن به صورت پلکانی تعیین شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،عملیات اجرایی احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به استان قم، آغاز شد.

قاسمی در جریان بازدید از طرح ۵ هزار واحدی شهرک شهید سلیمانی که بخشی از این ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد محسوب می‌شود، گفت: در این شهرکت مراحل محوطه‌سازی به میزان مطلوبی انجام شده و امروز عملیات احداث ۵۳۰۰ واحد مسکونی در آن آغاز خواهد شد که ظرف حداکثر ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این شهرک که مزین به نام به سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی است، هدیه‌ای به مردم قم در قالب نهضت ملی مسکن خواهد بود. در این طرح زمین مجانی است، وام ۴۰۰ میلیون تومانی برای قم در نظر گرفته شده و خدمات روبنایی توسط دولت احداث خواهد شد.

این عضو کابینه سیزدهم در بازدید از یک پروژه دیگر نیز گفت: در این سایت امروز محوطه‌سازی و احداث واحد‌های مسکونی به طور همزمان شروع می‌شود.

وی افزود: سهمیه‌ای که بر اساس پیش‌بینی‌های ما برای استان قم در طرح نهضت ملی مسکن نظر گرفته شده، ۶۳ هزار واحد است و امروز با آغاز احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، در واقع بیش از سهمیه فاز اول طرح نهضت ملی مسکن در استان قم واحد مسکونی ساخته می‌شود.

پیگیری پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا

​وزیر راه و شهرسازی گفت: در کل کشور خواسته مردم، تعهد دولت و قانون مجلس دست به دست داده که نهضت ملی مسکن شکل بگیرد. در این فرصت کوتاه عملیات اجرایی بخش زیادی از واحد‌های مسکونی این طرح در استان‌های کشور آغاز شده است. در قم نیز عملیات اجرایی احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که بتوانیم سهمیه ۲ میلیون واحدی فاز اول این طرح را تا پایان دو سال اول احداث کنیم.

وی گفت: مقدار زیادی از زمین مورد نیاز این طرح در کشور فراهم شده و زمین تامین شده اکنون بیش از مقدار مورد نیاز برای فاز اول این طرح است. در واقع تاکنون برای نزدیک به ۳ میلیون واحد مسکونی زمین فراهم شده است. در این طرح زمین‌ها به شکل اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در استان‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به مردم پرداخت می‌شود.

قاسمی افزود: زمان بازپرداخت اقساط این طرح ۲۰ ساله است و در حال توافق با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم تا اقساط این طرح به صورت پلکانی و منطبق با توانمندی مردم تعیین شود. از سوی دیگر بخشی از این اقساط را دولت پرداخت خواهد کرد که میزان این حمایت دولتی بعدتر اعلام خواهد شد.

این عضو کابینه سیزدهم در موزد تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای را گذرانده که براساس آن بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هستند. بخش زیادی از این تسهیلات پرداخت شده و مقداری مشکلات بانکی نیز وجود دارد که در ستاد ملی کرونا در حال پیگیری برای تداوم پرداخت از سوی بانک‌ها هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سود 18 درصد برای وام خیلی ، خیلی زباده
۰۰:۰۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
سود 18 درصد برای وام مسکن ملی ، خیلی زیاد ، اگه یادتون باشه مسکن مهر که باعث شد خیلی‌ها صاحب خونه بشن به این دلیل بود که سود وام مسکن مهر 4 درصد بود. یادتون اومد؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد آرمان
۲۳:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام آقای قاسمی وام ودیعه برارسیدن به نتیجه نیاز به حضور شخص شماروداره .بانکها مردم و اسیر کردن وبهانه های مختلف میارن.بداد مستاجرها برسید بااین اوضاع وحوال اقتصادی وافزایش بی حساب وکتاب اجاره خانه ها.باید یک دستور قاطع به بانکها داد وبدنبالش نظارت محکم کردبراجرای دستور توسط بانکها.آقای وزیر مردم پاس به بانکها ندید اونا مردم ومسخره میکنند وعلنا میگن برید ازخود وزیر گیرید.بکلی دوندگی مدارک آماده وتحویل بانک شده بانک میگه ندارم اعتبار!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م.ص
۲۳:۰۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
خوبست مسئولان محترم قبل از حرف و سخنی جوانب امر را در نظر گرفته بعدا اظهار نظر نمایند تا در جامعه و ذهن مردم انتظار ایجاد نشود. مدتی قبل صحبت از 18 سال به بالا بود بعدا شد 25 سال به بالا، چرا سخنی را نسنجیده اظهار می کنید نمی توانستید از قبل این موضوع را اطلاع رسانی کنید؟ بنظرم مسئولان یا متخصص نیستند و یا برای مطرح شدن چیزی اضافه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
درود بر رئیسی و روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ببعد از 99سال زمین قانونا مال دولت آن زمان هست و به فرزندان و نوه ها نمی رسد دقت کنید لطفا.
با پله یا بدون پله،مردم پول ندارند 40میلیون پیش پرداخت کنند و ماهیانه میلیونها تومان قسط که بعد از حدود دو دهه یک میلیارد وپانصد هزار تومان حدودا در شهرهای اطراف تهران پول پرداخت کنند واسه خانه ای پنجاه یا هفتاد ...متری.
که اونم زمینش طبق قانون هفتاد سال بعدش مال دولت هست و به وارث خریدار نمیرسد!!!!!!!ا
بنده ای که قشر کارگر هستم در تهران با دریافتی مثلا حدود 5میلیون که سه میلیون الی چهار میلیون در پایین ترین نقطه شهر باید ماهیانه کرایه خانه بدهم،سال قبل 30میلیون برای یک واحد 40متری پول دادم و امسال گفتن پول پیش باید 30میلیون اضافه کنی و1میلیون اجاره را،و نمیدانم سال بعد چه شرایطی منتظر من هست،چگونه برای این طرح ثبت نام کنم که آن هم بعد از مرگم قانونا زمین آن به نسل بعدیها من نمیرسد و دولت آن زمان میتواند قانونا زمین را مطالبه کند همچون خانه های مهر که زمین آنها 99ساله واگذار میشود.

دولت اگر هدفش فقط زدایی و کمک به قشر کارگر و بیخانه ها مستاجرین است باید بدون پیش پرداخت وفقط بعد از تحویل خانه قسط ها را شروع میکرد آن هم قسط هایی که پایین تر ودر حد توان کارگر ایرانی باشد که بتواند شرمنده مخارج زندگی و فرزندانش نشود.این طرح فقط به درد دلال بازی ها میخورد.
دولت هدفش کسب درآمد از جیب مردم مستأجر هست.
عطایش را به لقایش بخشیدم.مبارکتان باد این کسب درآمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام خواهشا پیگیری کنید وام ودیعه مسکن ۲ماه پروندم در بانک ملی شهرستان سمیرم تکمیل شده ولی میگن سایت واریز وام از بانک مرکزی بسته شده وام واریز نمکن اخه ۲۵تومن وام واقعا ناچیزه
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بجای اینکه بیان قیمتهایی که الکی بالا رفته بیارن پایین با این طرحها مهر گرانی میزنند چون خودشان دلال مسکن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بذاریداین شهداتودل مردم باشن اگه ادامه دهنده راهشون خودتون رومیدونیدبه مردم خدمت کنید..بااین اسم گذاریهای نه مشکلات مردم حل میشه نه مسئولیت شماهاکم..مردم دارن بخاطرمعیشتشون عذاب میکشن کجاست دولتی که بااسم دولت مردمی واردگودشد..امامردم چیزی ندیدندفقط گرانی تورم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
این نهضت مسکن ، نهضت مسکن ، که میگن چرا من هی بیاد نهضت جنگل می افتم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ما چقدر خوشبختیم! همه چی آرومه! تو به ما وام میدی! وام پلکانی ! ما به تو دل بستیم! همه چی آرومهههههههه!
آخرین اخبار