یاسوج میزبان بیست و هشتمین خانه امن کشور شد

بیست و هشتمین خانه امن کشور با حضور مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فرزانه امیر یزدانی مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور در یاسوج با بیان اینکه ۲۸ خانه امن در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد، ۲۰ خانه امن با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و ۸ خانه نیز به صورت دولتی اداره می‌شوند.
 
او تحکیم بنیان خانواده، حمایت از زنان بد سرپرست و حمایت از فرزندان تحت حضانت این بانوان از اهداف راه اندازی خانه‌های امن عنوان کرد و افزود: زنان و دختران بد سرپرست می‌توانند با اطلاع به شماره تلفن ۱۲۳ از خانه‌های امن برخوردار شوند.

امیر یزدانی بیشترین آسیب اجتماعی را در حوزه اعتیاد عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از خانواده‌ها درگیر این نوع بیماران هستند و برای رهایی از این معضل کارشناسان اورژانس اجتماعی می‌توانند کمک کار آن‌ها باشد.
 
مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور از خشونت خانگی به عنوان دومین آسیب اجتماعی نام برد و افزود: علت این خشونت‌ها نداشتن مهارت‌های زندگی و پایین بودن تاب آوری اجتماعی در بین برخی خانواده‌ها است.

یزدانی با بیان اینکه خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت ۲۴ ساعته برای مشاوره در اختیار خانواده هاست، افزود: این مراکز به صورت خصوصی و دولتی آماده ارائه خدمت به صورت تخصصی هستند.
 
او با بیان اینکه ۳۶۴ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد، ادامه داد: این مراکز در همه مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۵۰ هزار تن در حال ارائه خدمت هستند.
 
مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور افزود: تعداد تماس‌ها با مراکز مشاوره بعد از بیماری کرونا افزایش پیدا کرده که علت آن شرایط اجتماعی و پایین بودن تاب آوری خانواده‌ها است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار